استاندار در جلسه ستاد سرمایه گذاری ،توسعه اشتغال

هدفمان این است در ایجاد اشتغال جزء ۱۰ استان برتر کشور شویم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی خواستار ارائه طرح و برنامه های اصولی و مدون توسط فرمانداران در جهت ایجاد اشتغال و توسعه در بخش های مختلف استان با استفاده از این تسهیلات شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمدعلی نجفی در جلسه ستاد سرمایه گذاری ،توسعه اشتغال و پویایی اقتصاد گیلان را از جمله اولویت های مهم استان برشمرد و افزود : در سالی که طبق فرمایش رهبرمعظم انقلاب به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین گردیده است تمامی مدیران باید با تمام توان خود در جهت تحقق این مهم تلاش کنند و اقدامات عملی و اجرایی در این زمینه باید در استان انجام پذیرد .

ajafi07دکتر نجفی گیلان را سرزمین فرصت ها دانست و افزود : زیبنده استان گیلان نیست که شاهد ارقام بالای بیکاری در آن باشیم .

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: استان گیلان از ظرفیت و توانمندی بالایی در بخش های مختلف برخوردار است که باید با بهره گیری از این استعدادها در جهت توسعه و شکوفایی استان تلاش نماییم و گیلان را به جایگاه واقعی که که زیبنده آن است برسانیم .

استاندار گیلان شناسیایی ظرفیت ها و منابع هر شهرستان را از جمله اولویت های کاری فرمانداران و مدیران برشمرد و اظهار داشت : باید با بهره گیری از فرصت ها و مشخص نمودن اهداف ، برنامه ریزی معین و استفاده از منابع طبیعی و خدادادی و امکانات موجود در جهت حل مشکل اشتغال و توسعه استان تلاش کنیم .

وی از آمادگی سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره ) در جهت ایجاد اشتغال و توسعه استان خبر داد و افزود : چنین فرصت هایی می تواند نقش بسزایی را در جهت توسعه و شکوفایی استان ایفاء نماید .

دکتر نجفی خواستار ارائه طرح و برنامه های اصولی و مدون توسط فرمانداران در جهت ایجاد اشتغال و توسعه در بخش های مختلف استان با استفاده از این تسهیلات شد .

استاندار گیلان با اشاره به توانمندی بالای استان در بخش گردشگری اظهار داشت : بخش گردشگری در استان از جمله بخش هایی است که می تواند نقش بسزایی را در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه استان ایفاء نماید و مدیران امر باید از اهتمام لازم نسبت به این مهم برخوردار باشند .

استاندار گیلان تصریح کرد:بانوان گیلانی نیز می توانند در جهت توسعه استان بسیار موثر عمل کنند و انتظار می رود مشارکت زنان در بخش اشتغال خانگی و صنایع دستی بیش از میزان کنونی باشد.

وی اظهار داشت : هدف ما بر این است تا در بحث ایجاد اشتغال جزء ۱۰ استان برتر کشور شویم .

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان نیز با بیان اینکه بنیاد برکت در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)هم اکنون در کشور بیش از ۱۴۰طرح اقتصادی را در دست اجرا دارد،گفت:این بنیاد ۴۰۰مدرسه ،۳۰۲مسجد و خانه عالم چندین دارالقرآن و همچنین آبرسانی و برق رسانی را در روستاهای متخلف کشور در دست کار دارد.

موید در ادامه به ساخت بیمارستان برکت و همچنین تولید داروهای ضد سرطان توسط بنیاد برکت اشاره کرد و افزود:گیلان از جمله استانهایی است که در تولید داروهای ضد سرطان (سبحان انکولوژی شهر صنعتی رشت) با مشارکت بنیادبرکت در کشور پیشرو است

Share