مولوی عبدالحمید: «جیش العدل»می خواهد با دولت مذاکره کند!+ سخنی کوتاه با جناب مولوی!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مولوی عبدالحمید،‌ امام جمعه اهل‌سنت زاهدان، گفت که گروه جیش العدل آمادگی خود را برای مذاکره با دولت ایران اعلام کرده است. مولوی عبدالحمید که پس از آزادی چهار مرزبان ایرانی سخن می گفت،‌ بدون اشاره به مردان پشت صحنه این گروهک تروریستی و ارتباطاتشان با برخی دستگاهای اطلاعاتی منطقه، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مولوی عبدالحمید،‌ امام جمعه اهل‌سنت زاهدان، گفت که گروه جیش العدل آمادگی خود را برای مذاکره با دولت ایران اعلام کرده است.

مولوی عبدالحمید که پس از آزادی چهار مرزبان ایرانی سخن می گفت،‌ بدون اشاره به مردان پشت صحنه این گروهک تروریستی و ارتباطاتشان با برخی دستگاهای اطلاعاتی منطقه، افزود: هئیت مردمی اعزامی، گروگان‌گیران را ترغیب کرده بودند که خواسته‌ها و مشکلات خود را از راه مذاکره و گفتمان حل کنند.امام جمعه اهل سنت زاهدان در عین حال اشاره کرد که آزادی چهار مرزبان ربوده‌شده ایرانی مرهونِ آنچه «پادرمیانی مردمی» و «حرمت قرآن مجید» نامید،‌ بود و افزود:‌ گروگان‌ها در افغانستان تحویل هیات مردمی اعزامی شدند.
به گفته مولوی عبدالحمید،‌ گروگان‌گیران خواستار آزادی برخی از زندانیان بودند و درخواست‌های دیگری نیز مطرح کردند، اما در نهایت پذیرفتند که به احترام کتاب قرآن و حرمت علما و مردم، مرزبانان را آزاد کنند.
عبدالحمید اشاره نکرد که جرم و اتهام زندانیان نزدیک به این گروهک تروریستی چه بوده است! این درحالیست که زندانیان مرتبط با تروریست ها، به دلیل قاچاق و ترانزیت مواد مخدر و جنایت و ترور، در زندان هستند!
از سوی دیگر، مولوی عبدالحمید درحالی مدعی خواسته های تروریست ها مبنی بر «آزادی برخی زندانیان» و مسائل مربوط به قوم بلوچ شده که این گروهک، پیشتر با دریافت میلیون ها تومان پول، گروگان ها را آزاد کرده بود.
به طور مثال گروهک ریگی در سال ۸۴ ، پس از به گروگان گرفتن چند نفر در جاده زاهدان – زابل (که به جنایت تاسوکی معروف شد)  ، با دریافت صدها میلیون تومان پول، گروگان ها را آزد کرد.طرح چنین ادعاهایی از سوی فردی چون مولوی عبدالحمید – که قطعاً مذاکرات و تلاش و همت او، نقشی تعیین کننده در آزادسازی گروگان ها داشت و در عین حال، سوابق مبهمی در اتفاقات مشابه دارد  ، یادآور ادعای برخی گروه های اپوزوسیون – چون علیرضا نوری زاده است – که در ایام ترورهای عبدالمالک ریگی، با این تررویست به عنوان یک آزادیخواه و حامی «ملت بلوچ» مصاحبه های بسیار مفصلی انجام می داد…. و پس از آن شد که عبدالمالک ریگی تا پیش از آن روز، فرق آزادی خواهی و ترانزیت مواد مخدر را نمی دانست، یکباره نام گروهک تروریستی خود را از «جندالله» به «جنبش ازادیخواه ایران» تغییر داد! شیرین است، افرادی که تا دیروز کاسبی‌شان راه انداختن کاروان‌های تا بن دندان مسلح ترانزیت هروئین بود و در مسیر خود هر تنابنده‌ای را از پشت وانت تویوتا با تیربار به رگبار می‌بستند، حالا پولی گرفته‌اند و شده‌اند «جیش‌العدل»! جناب مولوی عبدالحمید ، تاکید می کنیم که همت و تلاش جنابعالی نقش تعیین کننده ای در خوشحالی ملت ایران در آغاز سال ۹۳ داشت ، اما کاش پاسخ دهید که این گروهک را چه به آزادیخواهی؟ آیا می دانید معنای مذاکره با یک گروهک تروریست چیست؟ اگر فرضاً دولت چنین خبطی کند و با این اراذل تروریست، بنشیند لابد باید از فردا منتظر بود تا گروه های مختلف تروریستی، دست به اعمال جنایتباری زده و سپس از مذاکره دم بزنند؟ قطعاً آن روز جناب مولوی ، خود پاسخگو نخواهند بود …و نکته ی آخر خطاب به دولت محترم است تا در مورد جزئیات آزادی مرزبانان و نقش گروه های مختلف، شفاف عمل کند تا مانع آن شود تا برخی با «ساده لوحی و جوزدگی ها در شبکه های اجتماعی» و البته «جمع آوری محبوبیت ناشی از آزادی مرزبانان به سود خود» ، نقش سخنگو برای گروه های مشابه ایفا. نکنند./انتخاب
Share