با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار

موزه میراث روستایی گیلان بازگشایی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در راستای ویژه برنامه های فرهنگی عیدانه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، موزه میراث روستایی گیلان با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار رشت، بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در راستای ویژه برنامه های فرهنگی عیدانه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، موزه میراث روستایی گیلان با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار رشت، مدیرکل و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و نیز سایر معاونین و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بازگشایی شد.

موزه -moze رضا علیزاده، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان،  با اشاره به این مهم، از لزوم ایجاد فضای نشاط در بین گردشگران گفت و اظهار کرد: در این راستا، آیین های بومی و محلی از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهند بود که علاوه بر برقراری فضای شور و نشاط نوروزی، زمینه ی لازم را جهت آشنایی همگان با فرهنگ اصیل گیلان و مردم شناسی این سرزمین فراهم می سازد.

بازی های بومی و محلی موضوع دیگری بود که علیزاده از آن به عنوان احیا کننده ریشه های سنتی گیلان نام برد و ضمن اشاره به ایجاد بازارچه صنایع دستی در کنار بازی ها و آیین های سنتی، فضای موجود را در راستای ایجاد زمینه مطلوب در جهت بالندگی فرهنگی و نیز مقابله با هجمه های فرهنگی بیگانگان بسیار مثبت ارزیابی کرد.

جشنواره موزه میراث روستایی گیلان از روز گذشته آغاز شده و تا ۱۲ فروردین ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند همه روزه از ۹ صبح الی ۱۸ عصر از این گنجینه فرهنگی بازدید بعمل آورند./ایسنا

Share