مهرداد لاهوتی:دریافت مالیات از خانه های خالی کلید قفل احتکار مسکن است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی)؛مهرداد بائوج لاهوتی،عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی  گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم ، بندی را تصویب کردند که با اجرای آن  واحدهای مسکونی […]

اتمام 99 درصدی پروژه درمان‌بستر اطاقور لنگرود/اجرای پروژه پایگاه امداد هوایی شرق گیلان در لنگرود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی)؛مهرداد بائوج لاهوتی،عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی  گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم ، بندی را تصویب کردند که با اجرای آن  واحدهای مسکونی lahoti1واقع در شهرهایی با جمعیت بیش از ۱۰۰هزار نفر از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره می شود.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: اجرای این طرح دست دلالان را از بازار مسکن  کوتاه می کند اما این مسئله باید در شرایطی اجرایی شود مالکان این مالیات را از مستاجران دریافت نکنند.
بائوج لاهوتی تصریح کرد: این مالیات نباید به صورت هزینه های اضافی از جانب مالک به مستاجر منتقل شود و در این بین نظارت اصلی اساسی در جلوگیری از این اعمال فشار هزینه از جانب مالک به مستاجر است.

وی ادامه داد: طرح‌های تعزیراتی و دستوری در سال های اخیر تاثیری در نابسامانی بازار مسکن نداشته است از این جهت به نظر می رسد اگر مالیات‌ها در راستای تشویق برای اجاره و تولید مسکن باشد نتیجه بهتری از طرح های تعزیراتی خواهد داشت.
این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: در قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی، معافیت‌های مالیاتی پیش‌بینی شده است تا مالکان خانه‌های خالی  تشویق شوند که با اجاره دادن خانه‌های خود، در کنار  کسب درآمد از پرداخت مالیات نیز معاف شوند.
بائوج لاهوتی با تاکید بر این که کمیسیون عمران و مجلس مصمم به اجرای این طرح است گفت: دریافت مالیات از خانه‌های خالی می‌تواند به عنوان ابزاری برای افزایش عرضه مسکن به طور قطع بر تثبیت قیمت‌ها اثرگذار است و مانع احتکار واحدهای مسکونی ‌شود.
عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس نهم تاکید کرد: این طرح به طور حتم با احتکار مسکن مبارزه کرده است و در نتیجه تاثیر مناسبی نیز بر قیمت مسکن خواهد داشت./

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share