با حضور استاندار گیلان

معاون وزارت جهاد کشاورزی:در سال گذشته ۵۰ هزار تن واردات مرغ داشتیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مرکز توسعه نوغانداری کشور صبح امروز با حضور استاندار گیلان و معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در رشت افتتاح شد. معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی  در این مراسم گفت: زیرساخت ها و پتانسیل های خوبی در بخش کشاورزی کشور برای افزایش تولیدات وجود دارد که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مرکز توسعه نوغانداری کشور صبح امروز با حضور استاندار گیلان و معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در رشت افتتاح شد.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی  در این مراسم گفت: زیرساخت هاjpg1153 و پتانسیل های خوبی در بخش کشاورزی کشور برای افزایش تولیدات وجود دارد که نیازمند حمایت از این بخش است.
حسن رکنی خاطرنشان کرد: بویژه در بخش محصولات دامی کشور، زمینه های مناسبی داریم و محصولات خوبی هم در سال در این بخش تولید و عرضه می شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در سال گذشته ۵۰ هزار تن واردات مرغ در کشور داشتیم در حالیکه هم اکنون ۷۰هزار تن ذخیره در این بخش وجود دارد و اگر برای تولید کنندگان شرایط خوبی فراهم شود، نه تنها نیازی به واردات مرغ نداریم بلکه می توانیم یکی از صادرکنندگان مرغ نیز باشیم.

وی تصریح کرد: ایران می تواند موقعیت خوبی در تولید مرغ در منطقه داشته باشد زیرا از ۱۰ میلیون تن تبادل مرغ در بازرگانی جهان، سه میلیون تن آن مربوط به کشورهای همسایه ایران است.
به گفته رکنی؛ هم اکنون انباشت تخم مرغ در کشور وجود دارد و در سال جاری یک هزار و ۵۸۰ تن تخم مرغ صادر شده و تا پایان سال این رقم می تواند به ۵۰ هزار تن نیز برسد.
وی ادامه داد: توان تجاری کشور ما در سال گذشته منهای هشت میلیارد دلار در تولیدات دامی بوده و این برای کشوری که این همه امکانات تولیدی دارد، تاسف برانگیز است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تجربه کشور در خودکفایی تولید گندم گفت: با این وجود، در سال گذشته هفت میلیون تن گندم به کشور وارد شده حال اینکه با داشتن زیرساخت های مناسب، می توانیم گام های بلندی در افزایش تولید گندم برداریم.

Share