مظاهر زمانی:درحوزه تجلیات فرهنگی بهترین کار ارائه فعالیت های قرآنی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، جلسه هماهنگی برگزاری آزمون کتبی نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ، با حضور رئیس دفتر فرهنگ اسلامی و اعضای ستاد برگزاری این آزمون در محل دفتر فرهنگ اسلامی واحد رشت برگزار شد. در این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، جلسه هماهنگی برگزاری آزمون کتبی نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ، با حضور رئیس دفتر فرهنگ اسلامی و اعضای ستاد برگزاری این آزمون در محل دفتر فرهنگ اسلامی واحد رشت برگزار شد.

در این جلسه ابتدا مظاهر زمانی ، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحدzamani رشت، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک سال نو ، با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۳ توسط رهبر معظم انقلاب، گفت : با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۳ به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی،در حوزه فرهنگی ، وظایف ما سنگینتر وتکالیف فرهنگی ما بیشتر خواهد بود.

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد رشت، همچنین ادامه داد : با ترسیم شناسنامه سال توسط مقام معظم رهبری ، باید تلاش کنیم با برنامه ریزی دقیق در عرصه فرهنگ و عملکرد جهادی ، شاهد تعالی فرهنگی در جامعه باشیم که البته دانشگاه آزاد اسلامی در اولین قدم برای پیشبرد اهداف فرهنگی ، اقدام به افزایش چهار برابری بودجه فرهنگی کرده است.

وی با بیان اهمیت ترویج فعالیت های قرآنی در کشور بویژه در دانشگاهها ،اظهار کرد : فعالیت های قرآنی بهترین مصداق تجلی فرهنگی است که دانشگاهها بهترین محل برای تولید و عرضه این تولیدات فرهنگی است که این تجلی معنوی و نورانی قرآن ،در جوانان ایران اسلامی بیشتر خواهد بود که این خود نمایشی زیبا در فرهنگ ماست به همین دلیل درحوزه تجلیات فرهنگی بهترین کار ارائه فعالیت های قرآنی است.

زمانی ، زمان برگزاری آزمون کتبی نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت را یادآور شد و اذعان داشت : بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده ، این آزمون در روز سه شنبه مورخ دوم اردیبهشت ۱۳۹۳، به صورت همزمان با سراسر کشور، در واحد رشت نیز برگزار خواهد شد.

رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، تصریح کرد: در این آزمون بالغ بر ۲۰۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی و دانشجویان به تفکیک خواهران و برادران ثبت نام کرده اند که شرکت کنندگان در بخش دانشجویی در ۹ رشته شامل احکام ( برادران و خواهران) ، زندگی معصومین (ع) ، تفسیر قرآن کریم ، زندگی پیامبر (ص)، حفظ و ترجمه ادعیه ، ترجمه انگلیسی ، ترجمه قرآن کریم ، نهج البلاغه ، نماز و در بخش استادان در ۴ رشته نهج البلاغه، ترجمه انگلیسی ، ترجمه و تفسیر و چهارده معصوم (ع) با هم به رقابت خواهند پرداخت.

در ادامه اعضای ستاد برگزاری آزمون ، نظرات و پیشنهادات خود را در چگونگی بهتر برگزاری این آزمون ارائه کردند.

Share