روزنامه اطلاعات

مطلع شدن از حساب بانکی افراد،حق و وظیفه دولت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چه کسانی دولت را به این ترس می‌اندازند که مبادا حساب‌های بانکی‌شان را ببیند؟ آیا دولت حق دارد به یک خانواده فلاکت زده فقیر و بیمار در دوردست‌ترین بیابان‌های جنوب یا شرق کشور، درست به همان اندازه یارانه بدهد که به بابک زنجانی می‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روزنامه اطلاعات در سرمقاله خود نوشت:

etelaat چرا دولت از اعلام اینکه حساب‌های بانکی را نگاه می‌کند واهمه دارد؟ آیا دولت به عنوان عصاره مردم و منتخب مردم و نماینده مردم و کارگزار مردم، نباید و حق ندارد که در راستی‌آزمایی اطلاعات داده شده بخشی از افراد،با دقت و عدالت عمل کند؟ و آیا اساساً این نه «حق»، بلکه «وظیفه» دولت نیست؟

چه کسانی دولت را به این ترس می‌اندازند که مبادا حساب‌های بانکی‌شان را ببیند؟ آیا دولت حق دارد به یک خانواده فلاکت زده فقیر و بیمار در دوردست‌ترین بیابان‌های جنوب یا شرق کشور، درست به همان اندازه یارانه بدهد که به بابک زنجانی می‌دهد و توجیه کند که ما حساب‌های افراد را نمی‌بینیم پس کار درستی می‌کنیم؟!

همین الان، کارمندان پشت باجه بانک‌ها می‌توانند با زدن یک دکمه حساب‌های بانکی همه مشتریان را ببینند، آیا دولت که نماینده یک ملت است، برای خود به اندازه یک کارمند بانک هم اختیار قائل نیست؟

البته که دولت نباید به صرف اینکه یک خانواده مثلاً ۵ میلیون تومان سپرده دارد ـ که به قیمت امروز پول یک یخچال هم نمی‌شود ـ یارانه او را قطع کند، اما آن کسانی که حساب‌های بانکی چند صدمیلیونی دارند، چه طور ممکن است هم به خودشان اجازه دهند که برای دریافت یارانه از کیسه فقرا ثبت نام کنند و هم به دولت فشار بیاورند که نباید حساب‌های بانکی را ببینی!

اگر دولت اطلاعات گرفته شده را راستی آزمایی نکند و بخواهد یارانه را به همه کسانی که دوست دارند بگیرند ـ ولو ثروتمند باشند ـ بدهد که کار می‌شود مثل همین که تا حالا بوده و این همه جنجال نمی‌خواهد. اگر قرار است اوضاع تغییر کند و شرایط بهتر شود و یارانه‌ها عادلانه‌تر پرداخت شود و آن بخش که به ناحق به جیب افراد متمکن می‌رفت، دیگر نرود و صرف اصلاح بخش سلامت شود، دیگر محافظه‌‌کاری و ملاحظه‌کاری و واهمه نباید باشد و دولت باید مستحکم و با صلابت بایستد.

Share