ديدار استاندار با خانواده ی شهیدان ساغری و قلی پور

مزار شهدای رشت به مرکز فرهنگی تبدیل می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان شامگاه دوشنبه با خانواده ی شهیدان ساغری و شهید قلی پور در فضای صمیمی دیدار و گفتگو کرد . استاندار گیلان از تبدیل مزار شهدای رشت به مرکز فرهنگی برای نشر ارزشهای دوران دفاع مقدس خبرداد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان شامگاه دوشنبه با خانواده ی شهیدان ساغری و شهید قلی پور در فضای صمیمی دیدار و گفتگو کرد .

najafi-saghari50 دکتر نجفی در دیدار باخانواده شهیدان عباس و کامران ساغری با اشاره به رشادتهای قشرهای مختلف مردم در دوران دفاع مقدس بویژه بسیجیان سلحشور گفت : آثار ایثار و از خود گذشتگی بسیجیان دلاور در جنگ تحمیلی و عرصه های مختلف کشور در دستاوردهای بی نظیر انقلاب اسلامی ایران تجلی یافته است .

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : بی شک دم مسیحایی و توجه و نگاه خالصانه ی امام بزرگوار در پرورش چنین فرزندان غیوری برای میهن اسلامی ما نقش بی بدیل داشته است .

وی ادامه داد : پس از ایشان نیز با هدایت های عالمانه ی رهبر معظم انقلاب فرهنگ ایثار و شهادت در کشور حفظ و تقویت شد و امروز جوانان بی شماری در کشورمان ادامه دهند ه ی راه پرافتخار شهداء هستند .

استاندار گیلان از تبدیل مزار شهدای رشت به مرکز فرهنگی برای نشر ارزشهای دوران دفاع مقدس خبرداد و گفت: برای محصورکردن این مزار با معماری اسلامی و ایرانی و فراهم کردن فضایی مناسب به منظور حضور خانواده های معظم شهدای بویژه والدین بزرگوار آنان برنامه ریزی شده است .

نماینده ی عالی دولت در گیلان همچنین با حضور در منزل شهید محمود قلی پور با همسر این شهید بزرگواردیدار کرد .najafi054

استاندار گیلان در این دیدار با تجلیل از ویژگی های فردی و معنوی این سردار بزرگ اسلام گفت : مردانگی ، شجاعت و انجام مسئولانه مأموریتهای محوله از خصایص نیکوی ایشان بود

دکتر نجفی خاطرنشان کرد : فرهنگ ولایت پذیری ایثارو شهادت این شهید بزرگوارنیز برای ما و همه ی خادمان نظام آموزنده است

وی همچنین به تجلیل از نقش همسران شهداء در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و گفت : همسران شهداء و فرزندان این بزرگواران با کسب موفقیت های مختلف در جامعه و بازگویی شرح رشادت ها و سیره ی زندگی شهداء نقش مهمی در ترویج این فرهنگ دارند .

گفتنی است : شهید عباس ساغری سال ۱۳۶۱ در سن ۱۸سالگی در عملیات رمضان در شلمچه و شهید کامران ساغری در سال ۱۳۶۵ در سن ۱۷ سالگی در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به دیدار معبود شتافتند . همچنین سردار رشید اسلام محمود قلی پور نیز سال ۱۳۶۵ در سن ۳۲ سالگی در منطقه ی حاج عمران در عملیات کربلای ۲ به شهادت رسید .

Share