امام جمعه موقت رشت

مردم دیگر تحمل افزایش قیمت در ارزاق را ندارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده، امام جمعه موقت رشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: حرکت زشت و سخیف اتحادیه اروپا که شامل ۲۸ کشور و ۶۰۰ نماینده است، نخ‌نما، تکراری و با هدف هجمه به ایران اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده، امام جمعه موقت رشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، گفت: حرکت زشت و سخیف اتحادیه اروپا که شامل ۲۸ کشور و ۶۰۰ نماینده است، نخ‌نما، تکراری و با هدف هجمه به ایران اسلامی است.
shafieiوی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا با وجود حمایت از گروه‌های تروریستی و جنایات متعددی که مرتکب می‌شوند، ایران را ناقض حقوق بشر دانسته‌اند، تاکید کرد: بهانه حقوق بشر بازی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران اسلامی است.
حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده با بیان اینکه اتحادیه اروپا به دلیلی اینکه دید در مسئله هسته‌ای به نتیجه‌ مطلوب خود نرسیده است، حقوق بشر را مطرح کرده است، تصریح کرد: اروپایی‌ها با بی‌شرمی تمام، از نظام جمهوری اسلامی درخواست دارند، حق همجنس‌گرایان را به رسمیت بشناسد.
امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا در بعضی از بند‌های این بیانیه، دولت ایران را مشروع ندانسته‌اند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که تعدادی از کشورهای عضو پس از انتخابات ۹۲، انتخابات را قانونی و مردمی خوانده بودند.
وی اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی می‌خواهند مرض فساد جنسی که در کشورهای خود وجود دارد را به دیگر کشورهای جهان گسترش دهند.
تاکید دین اسلام بر نظافت فردی و اجتماعی

حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده در ادامه به فرارسیدن هفته سلامت اشاره کرد و گفت: مسئله نظافت فردی و اجتماعی همراه در اسلام مورد تاکید قرار گرفته است و نخستین باب در رسالات نیز موضوع پاکی و طهارت است.
امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه عبادات بدون بهداشت و نظافت میسر نیست، تاکید کرد: مردم باید در مراکز عمومی و شخصی به موضوع بهداشت توجه داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه جامعه‌ای سالم است که خود را در برابر بیماری‌ها کنترل کند، بیان کرد: مصونیت‌سازی امر مهمی در کنترل امراض است.
 رسمیت شناختن فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای خط قرمز ماست

حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده در ادامه به‌روز فناوری ملی هسته‌ای اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کشور ما با همت جوانان این مرز و بوم در بحث انرژی هسته‌ای پیشرفت چشم‌گیری داشته است.
خطیب نماز جمعه رشت تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای نیز در دستور کار قرار دارد تا به نتایج مطلوب در این بخش برسیم.
وی خط قرمز نظام جمهوری اسلامی را رسمیت شناختن فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای دانست و گفت: ما برای دستاوردهای ملی هسته‌ای خود خون‌ها و هزینه‌های گسترده‌ای داده‌ایم.
حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تقارن ایام عید با فاطمیه، خاطرنشان کرد: مردم در عید امسال نشان دادند حرمت معصومین(ع) را نگه‌داشته و بسیاری از شادی‌های این ایام را به حرمت حضرت فاطمه زهرا(س) کنار گذاشتند.
امام جمعه رشت اظهار کرد: بسیاری از مردم ما از خوردن آجیل در ایام عید خودداری کردند و حتی به ۱۳ بدر (روز طبیعت) هم نرفتند.
مردم دیگر تحمل افزایش قیمت در ارزاق را ندارند

وی در ادامه به اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها توسط دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: از دولت درخواست داریم در اجرای فاز دوم این طرح، معیشت و گرانی حاصل از آن را در نظر بگیرد.
حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده با بیان اینکه آستانه صبر مردم در گرانی به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: مردم دیگر تحمل افزایش قیمت در ارزاق را ندارند.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه همه مسئولین باید پای کار باشند تا گرانی به وجود نیاید، تصریح کرد: کسانی که درآمد بالایی دارند و نیاز به میزان یارانه نقدی ندارند، در خود اظهاری یارانه‌ای انصراف دهند تا این مبلغ به فقرا و نیازمندان برسد.
 تیم‌های فرهنگی مقابله با تهاجم فرهنگی فعال شوند

وی همچنین به نام‌گذاری سال ۹۳ به سال اقتصاد و فرهنگ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: باید تیم‌های فرهنگی در سطح کشور برای برنامه‌ریزی در عرصه تهاجم فرهنگی فعال شوند.
حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده، تشکیل قرارگاه فرهنگی در استان‌های کشور را ضروری دانست و گفت: مسئولین باید در این عرصه یک حرکت جدی و آسیب شناسانه انجام دهند. خطیب نماز جمعه رشت با بیان اینکه باید جلسات متعدد در طول سال انجام شود و آسیب‌های فرهنگی بررسی و راه‌ حل برای آن ترسیم شود، اذعان کرد: خوراک فرهنگی باید به نهادهای فرهنگی داده شود./شبستان

Share