استاندار گیلان در بازدید از سد سفیدرود

کشاورزان برای شخم اول منتظر رهاسازی آب سد سفیدرود نباشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وی افزود :هم اکنون میزان ذخیره آب سد سفیدرود به ۶۵۰میلیون مترمکعب رسیده است که این میزان از حجم ذخیره آب به خوبی نشاندهنده ضرورت صرفه جویی در مصرف آب را نشان میدهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمد علی نجفی در نشست ستاد هماهنگی مدیریت آب استان که درحاشیه بازدید از سد سفیدرود در منجیل برگزار شد گفت : همانگونه که کشاورزان گیلانی در جریانند به علت خشکسالی در حوضه آبریز این سد، نگرانی های جدی وجود دارد که باید با مدیریت صحیح مصرف آب وهمیاری وهمکاری بین مردم ومسولان این کم آبی کشاورزی را پشت سر بگذاریم .

7055    وی افزود :هم اکنون میزان ذخیره آب سد سفیدرود به ۶۵۰میلیون مترمکعب رسیده است که این میزان از حجم ذخیره آب به خوبی نشاندهنده ضرورت صرفه جویی در مصرف آب را نشان میدهد.

استاندار گیلان افزود : درچنین شرایطی شخم همزمان شالیزارها بسیار مهم است.

دکتر محمد علی نجفی با اشاره به اینکه حدود نیمی از شالیزارها شخم اول خورده است گفت :ازبرنجکاران میخواهم برای شخم اول شالیزارها از آب موجود در مزارع ،آب بندانها ،روان آبهای سطحی ونزولات جوی حد اکثر استفاده را بکنند ومنتظر رهاسازی آب سد سفیدرود نباشند.

وی گفت :در صورت صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی وبا اقداماتی که آب منطقه ای وجهاد کشاورزی با همکاری فرمانداران انجام میدهند انشاا… از ذخیره آب سد برای مراحل بعد از شخم اول استفاده کنیم.

گفتنی است در این بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی ، نماینده مردم رودبار ، فرماندار شهرستان ، مدیر عامل آب منطقه ای ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت ، رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیز استاندار گیلان را همراهی میکردند .

705670587059

Share