غلامعلی جعفرزاده

قیمت همه حامل‌ها انرژی به جز بنزین مشخص شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جعفرزاده با اشاره به اینکه دولت قیمت را تعیین و مجلس نظارت می‌کند، تصریح کرد: در این زمینه دولت به صورت اقتضایی و با توجه به شرایط و موقعیت و زمان تصمیم می‌گیرد.وی افزود تاکنون قیمت تمام حامل‌های انرژی به جز بنزین مشخص شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،غلامعلی جعفرزاده  با اشاره به فرارسیدن زمان ثبت‌نام برای اخذ یارانه اظهار کرد: هدفمندی مرحله دوم یارانه‌ها امری اجتناب‌ناپذیر و به نفع مصالح عمومی کشور است.

jafarzadeh12

وی با تاکید براینکه همه باید در اجرای این قانون تلاش کنند، افزود: هدفمندی یک برنامه از هفت برنامه طرح تحول اقتصادی است.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ۱۷ اقدام باید صورت گیرد که یکی از آنها کمک به اقشار آسیب‌پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه دولتی‌ها برای همکاری با اجرای این قانون آرامش را در جامعه برقرار کنند، گفت: مسئولان نباید با بیان مطالب متفاوت فضای ناآرام در جامعه ایجاد کنند.

جعفرزاده تصریح کرد: در راستای اجرای این قانون قرار است به کسانی که در جریان افزایش حامل‌های انرژی دچار خسارت می‌شوند از منابع افزایش حامل‌ها کمک شود.

مسئولان در بیان هدفمندی یارانه‌ها تناقض‌گویی نکنند

وی با تصریح بر اینکه کسانی که ثبت‌نام نمی‌کنند الزاما  به معنای فرد برخوردار اقتصادی نباید تلقی شوند، متذکر شد: کسی که یارانه دریافت می‌کند فقیر نیست و این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود.

این مسئول با اشاره به تناقض‌گویی برخی افراد حکومتی و مسئولان گفت: چنین رفتارهایی موجب ایجاد التهاب در جامعه می‌شود.

به گفته وی، برخی از افراد در صورت انصراف از یارانه نگران افزایش قیمت حامل‌های انرژی هستند تا در تامین سبد خانوار دچار مشکل نشوند.

جعفرزاده تصریح کرد: برخی نیز گمان می‌کنند اگر ثبت‌نام کنند و خود را در یکی از مجموعه‌ها قرار دهند از دیگر خدمات دولت مانند اخذ وام و تسهیلات بی‌بهره می‌مانند.

وی به بروز برخی شایعات در جامعه اشاره کرد و گفت: اخیراً شنیده شده به افراد با حقوق زیر ۶۰۰ هزار تومان وام چند ده میلیونی پرداخت نمی‌شود و در جایی دیگر گفته شده مردم با پرکردن فرم یارانه به دولت اجازه مراجعه و حسابرسی حساب‌های بانکی خود را می‌دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه دولت اخلاقاً، قانوناً و شرعاً مجاز به انجام این کار نیست، خاطرنشان کرد: به‌کار بردن چنین عبارت‌هایی با زبان بی‌زبانی برای مردم تهدید است.

فاز دوم هدفمندی یارانه‌های گامی برای اقتصادی مقاومتی

وی با تاکید بر همکاری در اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد: این امر گامی برای رشد اقتصاد و اقتصاد مقاومتی است و نباید با سخنرانی‌های مختلف مردم را ترساند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه مردم در ۳۴ سال گذشته حامی نظام و همیشه در صحنه بوده‌اند، یادآور شد: اجازه دهیم وجه غالب، انصراف از یارانه باشد و برخی در مراحل بعدی ثبت نام کنند تا از این طریق به دولتمردان برای کاهش منابع هزینه‌ای کمک شود.

وی افزود: مجلس دست دولت را در افزایش قیمت حامل‌های انرژی باز گذاشته و دولت اختیار خواسته تا در تعیین قیمت‌ها به صورت تدریجی با شیب ملایم و کوتاه حرکت کند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس بابیان اینکه دولت مبلغ ۱۴ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان کسری اعتبار دارد، ادامه داد: این کسری بودجه باید از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی تعیین شود.

قیمت تمام حامل‌ها به جز بنزین تعیین شده است

وی با اشاره به اینکه دولت قیمت را تعیین و مجلس نظارت می‌کند، تصریح کرد: در این زمینه دولت به صورت اقتضایی و با توجه به شرایط و موقعیت و زمان تصمیم می‌گیرد.

به گفته جعفرزاده تاکنون قیمت تمام حامل‌های انرژی به جز بنزین مشخص شده است.

وی درباره بهبود وضعیت اقتصادی در گیلان اظهار کرد: بهبود وضعیت اقتصادی در گیلان مانند دیگر استان‌ها وابسته به تغییرات اقتصادی در سطح کشور است که با گام‌هایی در راستای اقتصاد مقاومتی در سال جدید برداشته می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۴ کشور از نظر اقتصادی در وضعیت بهتری قرار گیرد.

وی توجه به بخش‌های عمرانی را یکی از راهکارهای بهبود وضعیت اقتصادی دانست.

فارس/

 

Share