قربانی:شاخص های بهداشتی و درمانی گیلان قابل قبول است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاعضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص های بهداشتی و درمانی گیلان نسبت به سایر استان های دیگر کشور قابل قبول و رضایت بخش است. محمد حسین قربانی پیش از ظهر شنبه در جمع مدیران آستانه اشرفیه افزود: در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه بحث بهداشت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاعضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص های بهداشتی و درمانی گیلان نسبت به سایر استان های دیگر کشور قابل قبول و رضایت بخش است.

ghorbaniمحمد حسین قربانی پیش از ظهر شنبه در جمع مدیران آستانه اشرفیه افزود: در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه بحث بهداشت و درمان جزو اولویت های اول و دوم جامعه است اما متاسفانه در ایران با همه شعارهای که تاکنون داده شده است بهداشت و درمان در رتبه های هفت و هشتم جامعه قرار دارد.

وی اظهارداشت: در حوزه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بسیاری از منابع هدر می رود بنابراین کنترل این منابع امری ضروری است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود زیر میزی ها، توزیع ناعادلانه ثروت ( نیروی انسانی و منابع مالی)، عدم تعیین تعرفه های درست و  واقعی و نبود بیمه های یکسان از مشکلات عمده مردم در این حوزه است.

وی افزود: سالانه ۷۰ میلیارد تومان برای درمان کسانی که در کشور مصرف دخانیات دارند، هزینه می شود که این آمار بسیار نگران کننده است.

قربانی اظهارداشت: نظام سلامت که برآورنده اصلی ترین نیاز هر جامعه است تمامی فعالیت های تامین، حفظ و ارتقای سلامت را در بر می گیرد.

وی اذعان داشت: جامعه پزشکی و نظام سلامت در هر کشوری دو جزء لاینفک و تفکیک ناپذیر هستند و بسیاری از دغدغه های حاکمیت در حوزه سلامت در این مجموعه تبلور پیدا می کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاخص های بهداشتی و درمانی گیلان نسبت به سایر استان های دیگر کشور قابل قبول است اما کافی نیست بنابراین باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.

وی در ادامه قدمت طرح توسعه حرم سید جلال الدین اشرف شهرستان آستانه اشرفیه را  ۲۲ سال عنوان کرد و گفت: این طرح با این قدمت هم اکنون  ۳۵ درصد پیشرفت کار دارد.

قربانی طرح توسعه حرم را آرزوی دیرینه مردم این شهرستان دانست و اظهارداشت:  این طرح در سه فاز برنامه ریزی شده که تاکنون یک چهارم آن اجرا شده است.

وی با اذعان اینکه اجرای طرح حرم نیازمند عزم ملی و استانی است، بیان داشت: در حال حاضر برای اجرای این طرح به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه حرم سید جلال الدین اشرف نیازمند مدیریت واحد است، افزود: آستانه اشرفیه چهارمین شهر مذهبی کشور  که متاسفانه با مشکلاتی همچون نبود پارکینگ، سرویس های بهداشتی،  امکانات رفاهی و غیره مواجه است.

وی همچنین جایگاه گردشگری مذهبی آستانه اشرفیه را بی بدیل  دانست و یادآورشد: فضا باید برای سرمایه گذاری خصوصی در شهرستان بیشتر فراهم شود.

قربانی در ادامه به گفتمان اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و اذعان داشت: فراهم سازی فرصت های اشتغال یکی از دغدغه های مدیران و مسئولان کشور است که با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی زمینه بازار کار در جامعه محقق می شود.

وی تاکید کرد: در سایه اشتغال جوانان رشد و توسعه که رفاه و آسایش را برای مردم به همراه دارد در کشور گسترش خواهد یافت.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، کشور را در برابر فشارهای ناشی از تحریم مصون خواهد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی زمینه ساز توسعه پایدار است، افزود: تدابیر عالمانه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی موجب بی نیازی کشور و شکست تحریم ها می شود.

قربانی با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی فقط برای مقابله با تحریم ها نبوده و یک چشم انداز طولانی مدت برای مقاوم سازی و استحکام اقتصاد کشور محسوب می شود، اظهارداشت: همه دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف مردم باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

وی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی یک الگوی اقتصادی بسیار موثر است که متکی بر توانمندی ها و استفاده از ظرفیت های داخلی و دانش بومی است که با تکیه بر این مهم می توان مشکلات اقتصادی در کشور را رفع کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رهایی از وابستگی بر درآمدهای نفتی بیان داشت: کاهش وابستگی به نفت از الزامات اقتصاد مقاومتی است و خروج نفت از منبع درآمد کشور از ضروریات است.

وی همچنین با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه یادآورشد: طرح هدفمندسازی یارانه ها یک ضرورت مهم برای کشور  به شمار می رود و باید یارانه های توزیعی در این زمینه به کسانی تعلق گیرد که مستحق و از نیازمندان جامعه باشند.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در خصوص اجرای طرح توسعه عمران حرم گفت: هیچ عذری برای کندی اجرای طرح از سوی مدیران مرتبط پذیرفتنی نیست.

حسین اسماعیلیان افزود: کار تلاش شبانه روزی دستگاههای اجرایی در جای خود نیز ستودنی است و دستگاهها باید با تمامی امکانات شهرستانی، استانی و با اولویت توسعه طرح حرم در شهرستان کار را به پیش ببرند.

وی اظهارداشت:  طرح توسعه حرم  نقش مهمی در رونق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان دارد بنابراین می طلبد مسئولان به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار آستانه اشرفیه به مسئله کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: آستانه اشرفیه به دلیل داشتن زمین های حاصلخیز و مرغوب از مراکز مهم تولید برنج در کشور به شمار می رود.

وی افزود: برنج آستانه اشرفیه از چنان مرغوبیت و معروفیتی برخوردار است که حتی در بسیاری از کشورهای دیگر برنج مرغوب ایرانی را با نام آستانه می شناسند و در داخل کشور هم در بسیاری از شهرهای شمالی کشور، تجار برنج محصولات خود را با نام آستانه صادر می کنند تا به قیمت بهتری بفروشند.

اسماعیلیان اذعان داشت: در این شهرستان ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی به زیر کشت ارقام مختلف برنج می رود.

وی تصریح کرد: آستانه اشرفیه با داشتن بیش از ۱۰ درصد از شالیزارهای گیلان ۱۰ درصد برنج تولیدی این استان را نیز تولید می کند.

فرماندار آستانه شرفیه در ادامه بر لزوم توسعه زیر ساخت های بخش کشاورزی در منطقه تاکید کرد و بیان داشت: بخش کشاورزی نقش مهمی در تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی دارد./مهر

 

Share