مدیرکل فرودگاه گیلان در ديدار با شهردار رشت

فرودگاه رشت تاثیر مستقیم و غیرمستقیم در درآمدزایی شهرداری دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استقرار فرودگاه سردار جنگل در مرکز گیلان بطور مستقیم و غیر مستقیم در افزایش درآمد شهرداری کلانشهر رشت تاثیر دارد.جلسه هماهنگی برای تعامل و همکاری در سال جدید بین اداره کل فرودگاه گیلان و شهرداری کلانشهر رشت صبح چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استقرار فرودگاه سردار جنگل در مرکز گیلان بطور مستقیم و غیر مستقیم در افزایش درآمد شهرداری کلانشهر رشت تاثیر دارد.

rezvani.airport.irبه نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان،جلسه هماهنگی برای تعامل و همکاری در سال جدید بین اداره کل فرودگاه گیلان و شهرداری کلانشهر رشت در محل دفتر شهردار رشت صبح چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه برگزار شد.

در این جلسه مدیر کل فرودگاه گیلان ارتباط کاری دو ارگان را مهم دانست و گفت: استقرار فرودگاه سردار جنگل در مرکز استان علاوه بر درآمدزایی مستقیم شهرداری رشت که از محل عوارض پنج درصد حاصل از فروش بلیت هوایی تامین می شود، در درآمدزایی غیر مستقیم شهرداری رشت که با فعالیت دفاتر آژانس های هواپیمایی محقق می شود تاثیرگذار می باشد.

مهندس فتاح رضوانی به بلوار عرفان شهر رشت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با تقسیم ترافیک در محدوده فرودگاه و این بلوار می توان از انسداد راههای ورودی و خروجی به فرودگاه رشت مخصوصاً در زمان پروازهای حج جلوگیری کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به خدمات شهری ارائه شده از سوی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: درآمد حاصل از اخذ عوارض حاصل از فروش بلیت هوایی توسط شهرداری رشت می تواند خدمات شهری ارائه شده به فرودگاه سردار جنگل را مانند سایر فرودگاههای مراکز استانها در کشور بیش از پیش ارتقاء دهد اما در شهرداری کلانشهر رشت ارائه چنین خدماتی در دستور کار شهرداری نمی باشد و انتظار می رود اعضای شورای شهر و شهرداری رشت در این زمینه به تنها فرودگاه استان که در مرکز گیلان واقع شده و دروازه هوایی ورودی استان و شهر رشت محسوب می شود اهتمام داشته باشند.

khaدر این جلسه شهردار کلانشهر رشت نیز ضمن خوشامدگویی، فرودگاه سردار جنگل را نمادی از مدیریت شهری مرکز استان خواند و گفت: حضور افراد تاثیر گذار در فرودگاه رشت همانند هر فرودگاهی قضاوت مسافران در مورد مدیریت شهری را به دنبال خواهد داشت و مترددین فرودگاهی در قیاس این مدیریت با سایر مراکر استانها و حتی خارج از کشور بر خواهند آمد.

مهندس محمد ابراهیم خلیلی افزود:به منظور بررسی بیشتر از طرح جامع فرودگاه سردار جنگل و لحاظ کردن آن در طرح تفصیلی شهر رشت بازدیدی از محوطه فرودگاه توسط مدیریت شهری صورت خواهد گرفت.

Share