عاشوری:سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به رشد تولید و اشتغال در سایر بخش های اقتصادی کمک می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، ناصر عاشوری عصر یکشنبه در جمع مسئولان افزود:سرمایه گذاری در بخش کشاورزی علاوه بر رشد تولید و اشتغال در این بخش به رشد تولید و اشتغال در سایر بخش های دیگر اقتصادی نیز کمک خواهد کرد.

باید پذیرفت در شرایط رکود اقتصادی بازار بورس کشور نمی تواند با رشد روبرو شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، ناصر عاشوری عصر یکشنبه در جمع مسئولان افزود: از آنجا که کشاورزی در گیلان به عنوان محور استقلال تلقی می شود بنابراین توجه به تغییرات کاربری اراضی کشاورزی و سیاست گذاری مناسب در راستای ممانعت از تخریب این اراضی امری ضروری است.

ashori

وی اظهارداشت: اختلاف درآمد حاصل از فعالیت کشاورزی و  غیر کشاورزی، افزایش قیمت زمین با تغییر کاربری، پائین بودن بهره وری سرمایه در بخش کشاورزی، توسعه شهرنشینی و ایجاد مشاغل جدید و بالا بودن هزینه تولید عمده ترین عوامل مؤثر بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی کشور به ویژه این استان شمالی طی سالهای اخیر بوده است.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر کاربری اراضی از مهمترین چالش های فراروی کشاورزی استان است.

وی افزود: با فرهنگ سازی مناسب و اصولی و اعمال قانون باید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به ویژه در مناطق مستعد جلوگیری کرد.

عاشوری در ادامه به نقش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهارداشت: تمام کشورهای جهان امروز در پی بدست آوردن پیشرفت هایی در زمینه بهره وری هستند بدین معنی که بتوانند با مصرف منابع کمتر به مقدار تولید بیشتری دست یابند.

وی اذعان داشت: با هدف افزایش بهره وری در اقتصاد باید به بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخش های مهم و عمده فعالیت اقتصادی در کشور توجه خاص کرد زیرا افزایش رشد بهره وری در این بخش با توجه به اهمیت آن می تواند ملت را در جهت دستیابی به توسعه اقتصادی یاری کند.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی علاوه بر رشد تولید و اشتغال در این بخش به رشد تولید و اشتغال در سایر بخش های دیگر اقتصادی نیز کمک خواهد کرد.

وی افزود: شناسایی عوامل موثر برسرمایه گذاری در بخش کشاورزی و اتخاذ سیاست های مناسب برای گسترش سرمایه گذاری از اهمیت فراوانی برخوردار است.

عاشوری اظهارداشت: کشاورزی امروز یک فعالیت مهم اقتصادی است که سهم بسیار مهمی در تولید ناخالص داخلی هر کشور به وسیله تامین امنیت غذایی مردم آن ایفا می کند.

وی اذعان داشت: فعالیت کشاورزی از سوی دیگر می تواند تاثیرات جانبی زیست – محیطی به همراه داشته باشد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش کشاورزی از خود کفایی بیشتری در مقایسه با بخش های دیگر اقتصاد برخوردار است.

وی بیان داشت: مدیران واحدهای کشاورزی باید سعی در تولید بهینه محصولات کشاورزی به روش های گوناگون کنند در این بین وجود برنامه ریزی اقتصادی سهم مهمی درتنظیم عرضه،تقاضا و استفاده بهینه از منابع  و عوامل تولید موجود، دارد.

مهر/

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share