شهردار رشت صبح امروز در جمع خبرنگاران

طرح سوال حق طبیعی شورا است/شهرداری شرکت سهامی خاص نیست

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار کلانشهر رشت درخصوص فضاسازی رسانه ای درمورد طرح سوال و استیضاح شهردار گفت:از نظر من طرح سوال حق شورا است و روزانه صدها سوال از شهردار مطرح می شود و همواره پاسخ شورا به سوالات مطروحه داده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدابراهیم خلیلی شهردار کلانشهر رشت دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در خصوص مباحث روز شهری به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا شهردار کلانشهر رشت درخصوص فضاسازی رسانه ای درمورد طرح سوال و استیضاح شهردار گفت:از نظر من طرح سوال حق شورا است و روزانه صدها سوال از شهردار مطرح می شود و همواره پاسخ شورا به سوالات مطروحه داده شده است.

khalili-raشهردار رشت در ادامه گفت: طرح سوال جدی نیست و آن زمانیکه به مرحله ی عمل برسد و اجرایی شود جدی خواهد شد.

خلیلی در ادامه با اشاره به مدیریت خوب رئیس شورای شهر رشت گفت: ۱۵ عضو شورا در خصوص مشکلات مردم مطالباتی دارند اما اگر کسی خواسته ی شخصی و مطالبه ای دارد به معنای خواسته ی کل اعضای شورا نیست و در کل رابطه ی کلیت شورا با شهرداری خوب است.

وی با بیان اینکه شهرداری همواره پاسخگو خواهد بود ادامه داد:از نظر من طرح سوال مشکل خاصی ندارد و آنها می تواندد سوال کنند و ما هم پاسخگو خواهیم بود.

خلیلی در ادامه افزود: شهردار مجری مصوبات شورا است و شورای شهر نیز موظف به نظارت است و در این زمینه نیز کمیسیون های خوبی وجود دارد.

شهردار کلانشهر رشت با بیان ایینکه خط قرمز من و منافع مردم است گفت: شورای شهر و شهرداری حافظ منافع مردم هستند و مطمئنا اعضای شورا نیز به زیاده خواهان اجازه عرض اندام نخواهند داد و اگر کسی در شورا دیدگاه  سویی داشته باشد مطمئنا دیگر اعضای شورا با او برخورد خواهند کرد.

سفر استاندار و وزرای آستراخان به گیلان/دعوت سفیر چین از شهردار رشت

محمدابراهیم خلیلی شهردار کلانشهر رشت با بیان اینکه باید جاذبه ی لازم برای توقف گردشگر ایجاد شود گفت:پارک جنگلی لاکان با مساحت ۴۵۰ هکتاری می توانند به عنوان نماد رشت قدیم به اقامت و استقرار گردشگر در شهر رشت کمک کند.

وی در ادامه افزود: شخص استاندار پیگیری های لازم را در این خصوص انجام داده و شهرداری و شورای شهر نیز پیگر این موضوع است و امیدواریم در آینده ی نزدیک به نتایج خوبی برسیم.

خلیلی با اشاره به خواهرخواندگی دو شهر رشت و آستراخان گفت:استاندار , وزرا و شهردار آستراخان روسیه ۷ اردیبهشت به گیلان سفر خواهند کرد و به امید خدا خواهرخواندگی این دوشهر محقق خواهد شد.

وی همچنین از دعوت سفیر چین در ایران خبر داد و گفت:سفیر چین دعوتنامه ای برای شهرداری ارسال کرده و نسبت به خواهرخواندگی یک شهر چین با رشت ابراز تمایل کرده است و این سفر در اواخر خرداد برگزار خواهد شد.

مشاورین شهردار هیچ حقوقی دریافت نمی کنند/ شهرداری حق الناس است

شهردار کلانشهر رشت درخصوص مشاورین خود گفت:مشاوران گردشگری و محیط زیست عضو مجمع متخصصین گیلان هستند و این مجمع بیش از ۴ هزار عضو دارد.

وی در ادامه افزود: هیچ حقوقی به مشاورین گردشگری و محیط زیست پرداخت نمی شود و این مشاوران در واقع رابط مجمع متخصین گیلان باشهرداری هستند.

خلیلی در خصوص انتصاب مادرشهیدان نهی قناد به عنوان مشاور فرهنگی گفت:در رشت به مباحث اعتقادی و دینی توجه خاصی می شود و کسی به عنوان مشاور انتخاب شده است که مورد احترام مردم است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار وشهادت را گسترش دهیم گفت:این مادر شهید به عنوان نماد دینداری و فرهنگ شهادت مشاوره خواهد داد و هیچگونه چشمداشتی از شهرداری ندارد.

شهردار رشت در ادامه افزود:اگر فرهنگ شهادت در بین نیروهای قبلی وجود می داشت انها هرگز به فکر رانتخواری و فساد نمی افتادند و چنین اتفاق دردناکی در رشت رخ نمی داد.

خلیلی با بیان اینکه دیگر رشت تاب و تحمل خیانت را ندارد گفت:باید همواره قدم های صادقانه برداشته شود و به مردم خدمت کنیم.شهرداری یک شرکت سهامی خاص نیست و حق الناس است.

خبرنگار:سینا هوشمند

Share