در نخستین نشست شورای اداری شهرداری رشت عنوان شد

ضرورت هدفمند نمودن پرداخت دستمزد و پاداش به پرسنل شهرداری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین نشست شورای اداری شهرداری رشت در سال جاری با حضور مدیران شهرداری برگزار گردید. وی حرکت شهرداران مناطق به سوی استقلال کاری و پرهیز از حواشی را خواستار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین نشست شورای اداری شهرداری رشت در سال جاری با حضور مدیران شهرداری برگزار گردید.

khaliliمحمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت در این نشست با اشاره به اینکه ورود به سال جدید نوید تغییر و تحول در انسان و طبیعت را دارد گفت: اساس خلقت انسان نیز حرکت تکاملی است و تغییر و تحولات اتفاقی نمی‌باشد بلکه با تغییر در احوالات و نگرش‌هایمان حاصل می‌گردد.

شهردار رشت تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری در شروع سال کاری را، راه گشای طریق خدمت بر شمرد و تصریح کرد: قطعاً نامگذاری امسال به سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و نگاه ویژه ایشان به مقوله اقتصاد نشان دهنده حساسیت بالای این مقوله می‌باشد و از این مهم باید در شهرداری به منظور تامین نیازهای مردم و ارائه خدمات به شهروندان شریف رشت بهره برد.

خلیلی گفت: شهرداری با تمام شئون زندگی مردم سرو کار دارد و موضوعات مرتبط با این حوزه بیشتر جنبه اقتصادی دارد و اصل مهم در اقتصاد نیز تنظیم دخل و خرج، تنظیم هزینه‌ها بر اساس درآمد‌ها، تنظیم منابع درآمدی بر اساس نیاز‌ها می‌باشد، نگاه صرفه و صلاح اقتصادی باید در تمامی حوزه‌های شهرداری اعمال گردد، باید هزنیه‌های اضافی در شهرداری ریشه کن گردد.

شهردار رشت به تلاش‌های همکاران شهرداری در روزهای پایانی سال و انجام خدمات نوروزی به مسافرین اشاره نمود و گفت: هر چند اقدامات خوبی انجام پذیرفت و رضایت نسبی شهروندان و مسافران نوروزی حاصل گردید اما کافی نیست و افتخار محسوب نمی‌شود بلکه باید برای این شهر کارهای بزرگ انجام دهیم و به خواسته‌های شهروندان، پاسخ مثبت دهیم.

محمد ابراهیم خلیلی گفت: شهرداری بیت المال نیست بلکه حق الناس است، پس باید در جهت ارتقای سازمان و تامین منافع آن کوشا باشیم و از انجام هزینه‌هایی که جز وارد نمودن بار مالی، نتیجه دیگری به همراه ندارد پرهیز نماییم.

وی حرکت شهرداران مناطق به سوی استقلال کاری – اعلام گزارش درخصوص طرح‌ها و پروژه‌ها توسط شهرداری‌های مناطق و سازمان ها- پرهیز از حواشی را خواستار گردید.

خلیلی نقشه راه شهرداری رشت برای سال ۹۳ را تحقق بودجه دانست و گفت: مدیران باید با عملیاتی نمودن تمامی فعالیت‌ها و عملکرد‌ها با جدیت در این راستا کوشا باشند.

شهر دار رشت نیروی انسانی را جزو ثروت‌های سازمان عنوان نمود و افزود: اگر شرایط به سمت بهبود و توسعه شهر پیش برود نیازی به تغییرات نیست و با نیروهای موجود می‌توان نتایج مثبتی به همراه آورد.

خلیلی گفت: پروژه‌های مختلفی در بودجه امسال به صورت جدی دیده شده است که با پی گیری ویژه حوزه عمرانی اجرایی خواهد گردید و در این ر استا زیباسازی- جمع آوری آب‌های سطحی- ساختمان شهرداری- توجه به ورودی‌های شهر، خصوصآً از سمت جاده تهران از جمله اولویت‌ها می‌باشند.

وی افزود: ممیزی املاک شهر رشت نیز از اواخر فروردین باید اجرایی گردد و در جهت تسریع در عملیاتی نمودن اتوماسیون اداری نیز اقدامات عاجلی صورت خواهد پذیرفت.

شهردار رشت بر رسیدگی به مسائل جزئی شهر از قبیل توجه به مبلمان شهری توسط شهرداران مناطق تاکید نمود و گفت: همین اقدامات جزئی از دید مردم پنهان نمی‌ماند و برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است و در شرایطی که درآمد‌ها مناسب نیست، انجام همین امورات کوچگ که هزینه زا نیست می‌تواند برای مردم نمود بسیار داشته باشد.

شهردار رشت ارائه گزارش بودجه هر ۶ ماه یکبار به شهروندان را طبق قانون ضروری دانست و گفت: شهروندان به لحاظ شفاف سازی فعالیت‌های شهرداری باید از کارهایی که در شهر اتفاق می‌افتد خصوصاً در حوزه مالی و بودجه مطلع گردند.

وی هدفمند نمودن پرداخت دستمزد و پاداش به پرسنل شهرداری را از اقدامات ضروری برای سال جاری عنوان نمود و گفت: مخالف پرداخت نیستم اما باید مشروط به رعایت معیارهای مشخص باشد و منجر به خروجی مطلوب گردد در غیر اینصورت از پرداخت آن معذور خواهیم بود.

خلیلی وصول مطالبات شهرداری- رسیدگی به پارک چمارسرا و پارک جنگلی سراوان – ایجاد ایستگاه مطالعه در اتوبوس ها- نظام مند نمودن کارگروه‌های تخصصی شهرداری رشت را از دیگر موارد قابل تامل بر شمرد و به مدیران مرتبط درخصوص پی گیری موارد مذکور تاکید نمود.

شهردار رشت انتخاب مشاور مالیاتی برای سازمان‌ها و حوزه‌های مختلف شهرداری رشت را به عنوان یکی از اقدامات جدی برای معاون اداری و مالی بر شمرد و خواستار پی گیری لازم در این خصوص گردید.

خلیلی همچنین توجه ویژه به آسفالت نامناسب سطح شهر را ضروری دانست و عزم جدی مدیران شهرداری و ارائه گزارش مستمر به منظور رفع مشکل چاله‌های ایجاد شده شهر رشت را به عنوان یکی از اقدامات جدی در سال ۹۳ عنوان نمود.

Share