شکایت‌ خانواده شهیدخلیلی از ۱۸بیمارستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وکیل مدافع خانواده شهید علی خلیلی طلبه ناهی از منکر آخرین وضعیت شکایت موکلش را از ۱۸ بیمارستان که در زمان مجروحیت شهید خلیلی از پذیرش او اجتناب کرده بودند تشریح کرد و گفت: دادستانی به طور جدی پیگیر این پرونده است. احسان اسکندری افزود: این شکایت در شعبه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وکیل مدافع خانواده شهید علی خلیلی طلبه ناهی از منکر آخرین وضعیت شکایت موکلش را از ۱۸ بیمارستان که در زمان مجروحیت شهید خلیلی از پذیرش او اجتناب کرده بودند تشریح کرد و گفت: دادستانی به طور جدی پیگیر این پرونده است.
khaliliاحسان اسکندری افزود: این شکایت در شعبه بازپرسی دادسرای اوین در حال پیگیری است.

وکیل مدافع خانواده شهید خلیلی اضافه کرد: براساس صحیتی که با آقای حسینی بازپرس پرونده داشتم، دادستانی به طور جدی پیگیر این پرونده است.

اسکندری همچنین درباره پرونده ضارب شهید خلیلی که به تازگی توسط پلیس دستگیر شده است، گفت: این پرونده در مرحله تحقیقات قرار دارد و پزشکی قانونی نیز هنوز نظریه خود را اعلام نکرده است.

شهید خلیلی ۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۰ در حین بازگشت از هیات عزاداری، بواسطه امر به معروف و نهی از منکر توسط افراد شرور مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از ناحیه گردن و قسمت شاهرگ دچار جراحت شد.

وی بعد از این حادثه به بیمارستانی خصوصی در تهران منتقل شد و مورد مداوای پزشکان قرار گرفت و پس انجام عمل جراحی از بیمارستان مرخص شد.

خلیلی پس از مرخص شدن از بیمارستان در منزل بستری شد، اما هر از گاهی به دلیل مشکلات ناشی از حادثه رخ داده به بیمارستان منتقل و بستری می شد تا اینکه سوم فروردین ماه امسال در بیمارستان بعثت تهران دعوت حق را لبیک گفت و به شهادت رسید.

** محکومیت ضارب طلبه ناهی از منکر به سه سال حبس

دادگاه ضارب شهید خلیلی ۱۷ اسفند ماه سال ۹۰ در شعبه ۱۰۳۳ مجتمع قضایی شهید قدوسی برگزار شد و قاضی دادگاه متهم ردیف اول پرونده را به سه سال حبس و پرداخت ۳۵ میلیون تومان دیه محکوم کرد که این حکم مورد اعتراض طلبه ناهی از منکر و خانواده اش قرار گرفت.

اما شهید خلیلی و پدر وی پس از صدور حکم برای متهم ردیف اول این پرونده و سایر متهمان، هشتم خرداد ماه سال ۹۱ رضایت قطعی و بدون قید و شرط خود را از ضارب اعلام کردند.

** پرونده ضارب طلبه ناهی از منکر دوباره به جریان افتاد

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور روز گذشته ( چهارشنبه) ششم فروردین ماه جاری در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضایی درباره پرونده ضارب شهید خلیلی گفت: زمانی که این اتفاق افتاد قوه قضاییه با حساسیت وارد شد و با این که ضارب و همدستانش از صحنه گریخته بودند با همکاری نیروی انتظامی تعقیب و بازداشت و پرونده ای در این باره تشکیل شد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: به محض این که نظر پزشکی قانونی اخذ شد و تحقیقات از متهمان پایان یافت، پرونده با صدور کیفرخواست در بهمن همان سال به دادگاه رفت.

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: یک ماه بعد از حادثه، دادگاه تشکیل و ۲۰ اسفند همان سال حکم صادر و ضارب شهید خلیلی و همدستانش به چند فقره حبس، شلاق و پرداخت ارش و دیه از ناحیه ضارب محکوم شدند.

وی گفت: دو محکومیت در این پرونده وجود داشت یکی به لحاظ شکایت شاکی خصوصی و دیگری از جنبه عمومی که از جنبه خصوصی و شخصی، طلبه شهید خلیلی و پدر وی در مدت کمتر از سه ماه از صدور حکم یعنی ۸ خرداد سال ۹۱ رضایت قطعی و بدون قید و شرط خود را از ضارب اعلام کردند که از آن بابت پرونده به لحاظ شکایت شاکی خصوصی قابل تعقیب نبود.

محسنی اژه ای افزود: به لحاظ جنبه عمومی جرم، محکومیت ها در حال اجرا بود تا این که وی از دنیا رفت.

دادستان کل کشور افزود: پس از شهادت خلیلی، پرونده مجدد به جریان افتاد و نظر پزشکی قانونی خواسته شد که آیا این فوت از ناحیه آن جرح و صدمه وارده بوده یا علت دیگری داشته است.

محسنی اژه ای اظهار داشت: چنانچه این فوت بر اثر آن جنایت و جراحت بوده و سرایت آن منجر به فوت شده باشد، مجددا پرونده مراحل قانونی خود را طی خواهد کرد.

** دستگیری و زندانی شدن ضارب شهید خلیلی

پس از شهادت علی خلیلی، ضارب وی متواری و پنهان شد که ۱۷ فروردین ماه جاری توسط پلیس تهران در مخفیگاهش در شرق تهران بازداشت شد.

روز گذشته ( دوشنبه) ۱۹ فروردین ماه نیز در شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران توسط بازپرس پرونده از متهم تحقیقات لازم به عمل آمد و بازپرس با صدور قرار قانونی وی را روانه زندان کرد.

متهم در جلسه بازپرسی اعلام کرده که قصد فرار از کشور را نداشته و پس از شنیدن خبر شهادت علی خلیلی از ترس پنهان شده است.

Share