اعلام رسمی استاندار سیستان و بلوچستان

منتظر انتخاب مسیر امن برای بازگشت مرزبانان هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرزبانان کشورمان که اکنون در اختیار گروه‌های خودی هستند و منتظر انتخاب مسیر امن برای بازگرداندن آنان به کشور هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزابه نقل از فارس, استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرزبانان کشورمان که توسط تروریست‌ها گروگان گرفته شده بودند اکنون در اختیار گروه‌های خودی هستند و منتظر انتخاب مسیر امن برای بازگرداندن آنان به کشور هستیم.

marzbanعلی‌اوسط هاشمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در زمینه مرزبانان خبرها بسیار خوشحال‌کننده‌ای وجود دارد.

وی افزود: مرزبانان در اختیار گروه‌های خودمان هستند و منتظر انتخاب مسیر امن برای بازگشت به کشورمان هستند.

اوسط‌هاشمی ادامه داد: آزادی از نظر ما زمانی است که آنها داخل خاک جمهوری اسلامی ایرانی قرار گیرند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تایید خبر شهادت جمشید دانایی‌فر اذعان داشت: قطعا تحویل پیکر شهید دانایی‌فر این موضوع را بیشتر تایید می‌کند.

وی در زمینه مشکلات مرزی سیستان و بلوچستان افزود: استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن بیش ۱۶۰۰ کیلومتر مرز و بیش از یک پنجم مرز آن هم در همسایگی با کشورهایی با مانند پاکستان و افغانستان که از آن ثبات امنیتی لازم برخوردار نیستند، هرگونه اتفاقی در آن متصور است.

این مسئول ابراز داشت: ضعف در مراقبت و عدم هوشمندی نیز ممکن است حادثه رقم بزند.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: امسال تلاش داریم با برنامه‌ریزی درست، خسارت‌های مرزی را به حداقل برسانیم، زیرا به صفر رساندن آن قابل تصور نیست.

وی ادامه داد: با تقویت بازارچه‌های مرزی و برگزاری کمیسیون سه جانبه مرزی با ایران و افغانستان و پاکستان، کسب و کار و تجارت مرزی را رونق بیش از بیش رونق خواهیم داد تا زمینه تبعات منفی مرز کاهش یابد.

وی در پایان اذعان داشت: اگر اقدامات و برنامه‌هایی که در نظر داریم اجرایی شود، قطعا نیازی به انسداد مرزها نیست و مرزها به‌جای تهدید به عنوان یک فرصت تلقی می‌شوند.

 

 

Share