معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد انزلي

رشد ۶۶ درصدی ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید ابراهیم سقایی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان با اعلام اینکه در سال ۹۲ تعداد ۲۴۸ شرکت در این منطقه به ثبت رسیده است،شد ۶۶ درصدی ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  سید ابراهیم سقایی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان با  اعلام اینکه در سال ۹۲ تعداد ۲۴۸ شرکت در این منطقه به ثبت رسیده است اظهار داشت: در سال ۹۱ در این منطقه ۱۷۱ شرکت ثبت شده بود که  با ثبت ۲۴۸ شرکت در واحد ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی، معنوی این سازمان در سال گذشته میزان ثبت شرکت در این منطقه رشدی ۶۶درصدی   داشته است.anzali

وی تعداد شرکتهای ثبت شده در سازمان متبوع خود از سال ۸۴ تا پایان سال ۹۲ را ۸۷۷ شرکت اعلام و گفت: سرمایه ثبتی این تعداد شرکت به بالغ بر ۲۱۵۴ میلیارد ریال افزایش یافته است.

سقائی بابیان اینکه سرمایه ثبتی ۲۸۴ شرکت ثبتی در سال ۹۲ بیش از ۳۵۱ میلیارد ریال می باشد افزود: در سال گذشته ۲۲۳شرکت ایرانی  بهمراه ۲ موسسه غیر تجاری در در این منطقه به ثبت رسیده است.

وی درخصوص تعداد شرکتهای ثبت شده باسهامداران خارجی در این منطقه در سال ۹۲ گفت: در سال گذشته ۲۳ شرکت با سهامداران خارجی در این منطقه شرکتهای خود را ثبت نموده اند.

 معاون اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان  دررابطه با حوزه فعالیت شرکتهای ثبت شده در سال ۹۲ گفت: از تعداد ۲۴۸ شرکت ثبت شده، ۱۵۲ شرکت در حوزه تجاری ، ۱۰ شرکت در زمینه تجاری-گردشگری و ۲۹ شرکت دیگر حوزه فعالیت خود را تجاری-عمرانی اعلام نموده اند.

وی اضافه کرد: در طول سال گذشته ۵۰ شرکت با حوزه فعالیت خدماتی و ۷ شرکت نیز در زمینه صنعتی تولیدی در این منطقه شرکت به ثبت رسانده اند.

سقائی میزان مشارکت و مالکیت سرمایه‌گذاران خارجی در این منطقه را از ۳۳ الی ۱۰۰ درصد اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذارانی که دارای تابعیت کشورهای کره جنوبی، امارات متحده عربی، ترکیه، تاجیکستان، سوئد، افغانستان، چین، ترکمنستان، انگلستان، آذربایجان، آلمان،ایتالیا، هند، روسیه و پاکستان هستند مجموع اعضای هیأت موسس شرکتهای خارجی ثبت شده را تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص مزایای سرمایه‌گذاری و ایجاد شرکت در منطقه متبوع خود اظهار کرد: معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ بهره‌برداری انواع فعالیت‌های اقتصادی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد و معافیت گمرکی برای ورود کالای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده از مهمترین مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی است./ روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

Share