از حضور جریانات سیاسی مختلف تا محسن رضایی

در دیدار نوروزی ۲۰۰ نماینده مجلس با روحانی چه گذشت؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دیدار نوروزی نزدیک به ۲۰۰ نماینده مجلس با رییس جمهور صبح امروز برگزار شد. دیداری که در آن چهره های سیاسی دیگر چون محسن رضایی هم حضور داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دیدار نوروزی نزدیک به ۲۰۰ نماینده مجلس با رییس جمهور صبح امروز برگزار شد. دیداری که در آن چهره های سیاسی دیگر چون محسن رضایی هم حضور داشتند.

rohanihumدیدار نوروزی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حسن روحانی، رییس جمهوری صبح امروز برگزار شد. دیداری کوتاه با حضور نزدیک به ۲۰۰ نماینده مجلس که رییس دولت در آن دست همکاری و تعامل خود را به سوی بهارستان نشینان دراز کرد.

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان که در دیدار نوروزی نمایندگان با روحانی حضور داشته است در تشریح جزئیات این جلسه می‌گوید: در این دیدار حسن روحانی خواستار همکاری مجلس در نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و همچنین رفع ایرادات فاز اول این قانون شده است.

وی که با ایسنا گفتگو کرده است، افزود: رئیس جمهور در دیدار نوروزی با نمایندگان که با حضور برخی مسئولین دولتی برگزار شد، گفت که با توجه به شرایطی که کشور در سال ۹۳ خواهد داشت تلاش دولت این است که تورم را مدیریت کند و همانطور که در پایان سال گذشته روند خوبی طی شده این روند در سال ۹۳ ادامه یابد.

وی افزود: آقای روحانی درباره هدفمندی یارانه‌ها نیز تقاضا داشت که بخش‌های مختلف کشور و مجلس به طور خاص دراجرای این قانون همکاری لازم را داشته باشند و اقدامات لازم انجام شود تا نیازمندان مشمول دریافت یارانه شوند و از طرف دیگر ایرادات فاز اول هدفمندی یارانه‌ها از جمله مباحث مربوط به مصرف انرژی، محیط زیست و رونق تولید در فاز دوم رفع شود.

جلیلی یادآور شد: رئیس جمهور درباره موضوع سیاست خارجی نیز گفت که دولت در سال گذشته تلاش می‌کرد تا از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را به نفع دیپلماسی داشته باشد و هرچند شرایط سختی وجود داشته اما نهایتا روند نسبتا خوبی طی شده و ایشان به صورت نسبی از این وضعیت اظهار رضایت کردند و امیدوار بودند که مذاکرات تا پایان به نحوی پیش روند که تیم مذاکره‌کنند به اهداف مدنظر دست یابد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس همچنین از تاکید رئیس جمهور بر رونق بخشیدن به بخش تولید و کاهش نرخ بیکاری به ویژه در بین قشر تحصیل‌کرده خبر داد.

 تاکید رییس جمهوری بر همکاری دولت و مجلس در اجرای هدفمندی یارانه ها

همچنین کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل که با ایرنا گفتگو کرده، می گوید: حدود ۱۵۰ نماینده مجلس در دیدار نوروزی نمایندگان بارییس جمهوری حضور داشتند و وکلای ملت به صورت گروهی با روحانی دیدار می کردند.

وی درباره محورهای این دیدار اظهار داشت: رییس جمهوری در گفت و گوی خود با نمایندگان بر حُسن همکاری دولت و مجلس برای تحقق شعار امسال تاکید کرد و خواستار همکاری های بیشتر در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: روحانی همچنین بر توجه به حوزه های سلامت، صنعت و محیط زیست و توسعه حمل و نقل عمومی در جریان اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها تاکید کرد.

پیرموذن تاکید کرد که در اغلب نمایندگان مجلس در این دیدار نوروزی که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، شرکت داشتند.

اما حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس و از اعضای فراکسیون اقلیت مجلس تلویحا انتقاداتی را متوجه دیدار ۵ دقیقه ای روحانی با نمایندگان کرده است. وی که با فارس گفتگو کرده می گوید: این دیدار ۵ دقیقه‌ای و در حد تبریک سال نو بود. رئیس‌جمهور در این جلسه عنوان کرد که ما اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را آغاز کرده‌ایم و مردم باید تا با انصراف از یارانه نقدی به ما در صرف این اعتبارات در بخش‌های دیگر کمک کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رئیس‌جمهور همچنین گفت که از شما نمایندگان نیز می‌خواهیم در انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی در مرحله دوم به ما کمک کنید.

وی افزود: محلی که برای برگزاری این جلسه انتخاب شده بود ۳۰ صندلی بیشتر نداشت و تعدادی از نمایندگان سر پا و حتی پشت در ایستاده بودند که این موجبات ناراحتی تعدادی از نمایندگان را در پی داشت.

 جریانات سیاسی مختلف به دیدار روحانی رفتند

در همین راستا نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس و مسئولان دستگاه های اجرایی، وزیران سابق با عقاید سیاسی متفاوت در این دیدار نوروزی حضور داشتند.

عابد فتاحی در گفتگو با مهر با اشاره با دیدار نوروزی نمایندگان با رئیس جمهور گفت: در این دیدار مسئولان از دستگاه های مختلف حضور داشتند.

وی افزود: در این دیدار نوروزی جو سیاسی حاکم نبود و مسئولان با دیدگاه های سیاسی متفاوت به دیدار رئیس جمهور آمده بودند. این جو پر نشاط نمایانگر وحدت گروه های سیاسی بر اصول است.

فتاحی گفت: حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس در این دیدار نوروزی حضور داشتند که محسن رضایی، برخی وزیران سابق از جمله آن ها بودند.

وی یاد آور شد: در این جلسه فقط تبریک عید بود و رئیس جمهور سخنرانی نداشت./خبرآنلاین

 

Share