استاندار گيلان در ديدار با مديران فرودگاه سردار جنگل رشت

در تلاشیم فرودگاه سردار جنگل رشت به منطقه آزاد انزلی ملحق شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در دیدار با مدیر ان فرودگاه سردار جنگل رشت گفت : الحاق این فرودگاه به منطقه آزاد انزلی موجب تقویت زیرساختهای سرمایه گذاری در گیلان میشود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، دکتر محمد علی نجفی فرودگاه سردار جنگل را یکی از مولفه های توسعه اقتصادی استان دانست و گفت : با الحاق فرودگاه سردار جنگل به منطقه آزاد انزلی که مستلزم تصویب هیئت وزیران می باشد می توانیم برنامه های بلند مدت و کلان اقتصادی را که در دستور کار قرار داده ایم بهتر اجرایی نماییم.

jpg1035وی خاطرنشان کرد : افزایش شعاع منطقه آزاد انزلی ، همچنین علاوه بر فراهم کردن شرایط تسهیل جذب سرمایه گذاران ، موجب افزایش گردشگران و ارتقاء ظرفیت های گردشگری خواهد شد .

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با اشاره به اینکه با الحاق فرودگاه سردار جنگل سرمایه گذاران وگردشگرانی خارجی  میتوانند بدون ویزا وارد این منطقه شوند گفت :باتوجه به این موضوع  راه اندازی ساختمان جایگاه تشریفات اختصاصی به منظور انجام مذاکرات سرمایه گذاری و ورود گردشگران همچون دیگر فرودگاههای بزرگ کشور ضروری است ضمن اینکه ساختمان فعلی پاویون نیز باید تجهیز شود.

دکتر نجفی همچنین با قدردانی از افزایش ۴۲درصدی ورود گردشگران به گیلان با استفاده از پروازهای نوروزی گفت : ورود ۲۳ هزار گردشگر از طریق ۲۲۲پرواز به خوبی نشان دهنده ظرفیت مناسب حمایت از اجرای طرحهای توسعه ای در این فرودگاه است.

استاندار گیلان همچنین بر برقراری پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه رشت نیز تاکید کرد .

همچنین در این دیدار مهندس فتاح رضوانی مدیر کل فرودگاه استان ضمن تبریک سال نو ، گزارش مختصری از عملیات نوروزی فرودگاه ارائه نمود و اظهار داشت: آمار مسافرین هوایی نوروزامسال استان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۴۲/۴۰ درصد رشد داشته است. وی وضعیت خدمات رسانی را در فرودگاه مطلوب ارزیابی کرد و تاکید نمود که فرودگاه سردار جنگل رشت با داشتن زیر ساخت های قابل توجه آماده ارائه خدمات به شرکت های هواپیمایی و مسافرین محترم هوایی است.

مهندس رضوانی همچنین خاطر نشان ساخت که با توجه به جاذبه های بی بدیل گردشگری ، اماکن زیارتی گیلان و وجود منطقه آزاد تجاری انزلی همه مسئولین مرتبط دست اندر کار از جمله فرودگاه باید در جهت رونق و رشد سفرهای هوایی برون مرزی اهتمام ویژه ای را بعمل آورند.
وی رشد جمعیت استان و افزایش تقاضای سفر هوایی را دو عامل مهم در خصوص لزوم افزایش مساحت فرودگاه دانست و گفت : با توجه به نبود فرودگاه اقماری در استان به عنوان پشتیبان و درخواست شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز در مسیرهای مختلف که رو به فزونی است ، ایجاد زیر ساخت های لازم و مورد نیاز را می طلبد که این مسئله، تملک اراضی اطراف فرودگاه را برای پیاده سازی طرح جامع فرودگاهی ضروری می سازد و باید به این قضیه بطور ویژه توجه و عنایت شود.

مدیر کل فرودگاه گیلان همچنین در خصوص افزایش تردد مقامات و مسئولین کشوری و لشکری به استان و نیز رفت و آمد های رو به افزایش تجار و بازرگانان به منطقه فضای ساختمان تشریفات فعلی فرودگاه (ساختمان (VIPرا ناکافی دانست و از استاندار درخواست صدور دستور بازنگری در زمینه احداث پاویون جدید را نمود و ساختمان فعلی را جهت اهدافCIP پیشنهاد کرد در پایان مهندس رضوانی از استاندار تقاضای جلسه مشترک با منطقه آزاد تجاری انزلی، گردشگری ، اتاق بازرگانی ، صنعت معدن تجارت و … را جهت پیگیری پروازهای تجاری و بازرگانی و گردشگری نمود.

 

Share