پیکر شهید علی خلیلی تشییع شد

درخواست محاکمه مجدد ضارب شهید ناهی از منکر/توکلی:ریشه این دسته از حوادث ضعف فرهنگی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تشییع پیکر شهید علی خلیلی امروز سه شنبه پنجم فروردین ماه با حضور جمع کثیری از مردم مقابل مسجد‌النبی نارمک برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تشییع پیکر شهید علی خلیلی امروز سه شنبه پنجم فروردین ماه با حضور جمع کثیری از مردم مقابل مسجد‌النبی نارمک برگزار شد.

khaliliاحمد توکلی درحاشیه این مراسم گفت: ریشه این دسته از حوادث ضعف فرهنگی است و ما بیش از اینکه به فکر اصلاح قانون باشیم باید به فکر فرهنگ مملکت باشیم. چنانچه مسئولین به آن حرفی که می زنند عمل کنند می توانند در دفاع از ارزش ها موثرتر باشند و با تقویت هنجارهای دینی و مضموم شمردن ناهنجاری های اخلاقی زمینه بروز این حوادث را کاهش دهند و یا به تعبیر دیگر این روایت اگر عدالت به وسیله حکومت برقرار شود معالم دینی نیز در جامعه برقرار خواهد شد.

در مراسم تشییع در دستان عده‌ای از حاضران در مقابل مسجد پلاکاردهایی با عنوان “علی‌ها زنده‌اند به فرمان ولی”، “از غفلت مسئولین قوه قضائیه اسفاده کنید و ناهی از منکر را شهید کنید!”، “خون تو فریاد سحر بوده وای از غفلت ما برادر”، “امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی ما است”، “مسولین ماده ۸ قانون اساسی را مطالعه کنند” و “قاتل شهید خلیلی اعدام باید گردد” به چشم می‌خورد.

همچنین جمعی از شرکت کنندگان در مراسم در بیانیه ای از قوه قضائیه خواستار محاکمه مجدد عامل این حادثه شدند.khalili3

شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهید ناهی از منکر با در درست داشتن پلاکاردها و شعارهایی خواستار اقدام جدی قوه قضائیه در راستای قصاص ضارب شهید علی خلیلی و همچنین حمایت جدی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر شدند.

حجت‌الاسلام ابوترابی، نایب رئیس مجلس در حاشیه مراسم گفت: دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی باید از آمرین به معروف و ناهیان از منکر و جریان مردمی خواستار ارزش‌های اسلامی، حمایت جدی و قاطع داشته باشند.

شهید حجت الاسلام علی خلیلی طلبه جوانی بود که اوایل تابستان سال ۹۰  به دلیل امر به معروف و نهی از منکر چند جوان شرور دچار مجروحیت از ناحیه شاهرگ شد و سرانجام عصر یکشنبه دیدار حق را لبیک گفت.khalili

یکی از دوستان شهید امر به معروف و نهی از منکر گفت: شهید خلیلی بسیار متواضع و نجیب بود و هیچگاه از حرکت الهی خود پشیمان نشد.

علی حسینی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مطهر شهید علی خلیلی در تهران اظهار داشت: علی جوانی متواضع و نجیب بود که همواره نسبت به مسائل فرهنگی و ارزش های اسلامی حساسیت به خرج می داد.

یکی از دوستان شهید امر به معروف و نهی از منکر افزود: وی امر به معروف و نهی از منکر را دو مسئله مهم و اساسی در جامعه می دانست و در نامه ای که به رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت تأکید کرد که پیامبر(ص) فرمودند اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، خداوند دعاهارا نمی شنود و بلا نازل میکند و من خواستم جلوی بلا را بگیرم.

گفتنی است حجت الاسلام علی خلیلی جانباز ناهی از منکر ساعت ۱۹ روز یکشنبه بر اثر بیماری طولانی پس از جراحات وارده، دعوت حق را لبیک گفت و به فیض شهادت نایل شد.

در  قسمتی از نامه شهید امر به معروف و نهی از منکر به رهبر معظم انقلاب اسلامی می آید: جان من و هزاران چون من فدای غربتت. بخدا که دردهای خودم در برابر دردهای شما فراموشم میشود که چگونه مرگ غیرت و جوانمردی را به سوگ مینشینید.

من و هزاران من در برابر درد های شما ساکت نمیشینیم و اگر بارها شاهرگمان را بزنند و هیچ ارگانی خرج مداوایمان را ندهد بازهم نمیگذاریم رگ غیرت و ایمان در کوچه های شهرمان بخشکد./مهر

 

Share