خودروهای دیروز و امروز علی دایی و امیر قلعه نویی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  پیشرفت فوتبالیست‌ها در زندگی‌شان فقط به بعد ورزشی آنها محدود نمی‌شود، آنها به موازات این‌که در فوتبال پیشرفت می‌کنند در سطوح دیگر زندگی خصوصی و اجتماعی خود نیز با پیشرفت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند.  از یک تیم به تیم دیگر می‌روند، گاهی اوقات پایشان به لیگ کشورهای خارجی هم باز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  پیشرفت فوتبالیست‌ها در زندگی‌شان فقط به بعد ورزشی آنها محدود نمی‌شود، آنها به موازات این‌که در فوتبال پیشرفت می‌کنند در سطوح دیگر زندگی خصوصی و اجتماعی خود نیز با پیشرفت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند.

 از یک تیم به تیم دیگر می‌روند، گاهی اوقات پایشان به لیگ کشورهای خارجی هم باز می‌شود و به همین ترتیب پیشرفت در فوتبال باعث می‌شود به مرور قراردادهای بهتر و بهتری ببندند تا به لطف این قراردادها که گاه به مرز چند میلیارد می‌رسد بسیار پولدار شوند. فوتبالیست‌های زیادی بوده‌اند که از هیچ به همه چیز رسیده‌اند. میان تمام تغییراتی که فوتبالیست‌ها در زندگی ورزشی و اجتماعی خود تجربه کرده اند تغییر مدل خودرو یکی از همین تغییرات است که برای دوستداران و طرفداران فوتبال بسیار جالب توجه جلوه می‌کند. فوتبالیستی که زمانی پیکان سوار می‌شد اکنون به کمتر از بی ام و رضایت نمی‌دهد. سیر تکامل و ارتقای سطح مدل خودروی فوتبالیست‌ها که در این نوشتار به آن پرداخته‌ایم شاید برای بسیاری از دوستداران فوتبال جالب باشد.

دایی؛ از رنو تا مرسدس بنز

مردی که امروز مازراتی و پورشه سوار می‌شود برای نخستین بار در دهه ۷۰ خودرو خرید. نخستین خودروی سرمربی کنونی پرسپولیس، یک دستگاه خودروی رنوی فرانسوی بود. او پس از این‌که رنویش را فروخت یک پیکان جوانان خریدار و پس از آن تویوتا و بعد از آن دوو سیلو سوار شد. اما هنگامی تغییر اساسی در خودروی‌ سواری دایی به وجود آمد که او در سال ۱۳۷۶ به لیگ بوندسلیگای آلمان و باشگاه آرمینیا بیله‌فلد راه یافت. او در بازگشت به ایران یک بی‌ام و گرانقیمت خرید اما زود آن را فروخت، چرا که علاقه اصلی او مرسدس بنزهایی بود که در بدو ورود به ایران توجه زیادی به خود جلب کردند. علی دایی مابین سال‌های ۷۸ تا ۸۴ انواع بنزهای مختلف را سوار شد و مدل تغییر داد، اما در سال ۸۴ یک خودروی شاسی بلند را که همان پرادو باشد برای خود خرید. این پرادو باز هم تغییر کرد. علی دایی پرادوی ابتدایی‌اش را با یک پرادوی چهار در و حجیم‌تر عوض کرد. ماجرای تصادف علی دایی با این پرادو در اواخر سال ۹۰ را که می‌دانید. پس از این حادثه بود که او برای همیشه پرادو سواری را کنار گذاشت. از آن زمان تاکنون اشتهای علی دایی برای خرید خودرو‌های گران قیمت بیشتر شده است. او اکنون یک پورشه، یک لکسوس شاسی بلند، یک مرسدس بنز آخرین سیستم و از همه مهم تر یک مازراتی دارد که این آخری حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

مهدوی‌کیا، بنزسوار حرفه‌ای

مهدوی‌کیا هم همانند علی دایی تنوع زیادی را در خودرو سواری تجربه کرد. از آن سال‌هایی که مهدوی کیا از بانک ملی و پرسپولیس کار خود را شروع کرد زمان زیادی می‌گذرد. او از همان سال‌های ابتدایی جوانی تاکنون خودرو‌های زیادی سوار شده است، از پراید و تویوتا گرفته تا بنز و بی‌ام‌و. البته علاقه اصلی موشک سابق هامبورگ به انواع بنز است. او یک بنزسوار حرفه‌ای به شمار می‌آید. البته مرد اخلاق فوتبال ایران بتازگی پورشه سوار شده و نوع کاین آن را سوار می‌شود. بد نیست بدانید او در سال‌های پیش از رسیدن به شهرت یک پژو ۴۰۵ داشته است.

بی‌ام و سوار حرفه‌ای

شماره هشت باشگاه تراکتور سازی تبریز زمانی یک پیکان گوجه‌ای داشت، اما اکنون آن پیکان گوجه‌ای دیگر حتی در ذهن کریمی جایی ندارد. هر چقدر مهدوی‌کیا و دایی بنز سوار بودند کریمی بی‌ام و سوار است. او قبل از این‌که آنقدر پولدار شود که بی‌ام و بخرد سوار پراید می‌شد. پراید سواری علی کریمی اما بسرعت دوره‌اش تمام شد و او یک بی‌ام و خرید. البته او در تمام این سال‌ها مدام در حال تغییر مدل بی‌ام و خود بود. جدیدترین مدل بی‌ام و که از سوی کمپانی‌های آلمانی به بازار می‌آمد علی کریمی یکی از نخستین مشتری‌هایش بود. او آنقدر بی‌ام و سوار است که به نظر می‌آید هرچقدر عاشق فوتبال است به همان اندازه بی‌ام و را هم دوست دارد.

پروین، سطان هیوندا سوار

در کارنامه رانندگی سلطان قرمزها، تعداد زیادی خودرو می‌توانید ببینید. او که هم‌اکنون به‌عنوان سرپرست موقت پرسپولیس خود را مشغول کرده با خودرو‌های زیادی رانندگی کرده است، از ابتدایی‌ترین مدل بی‌ام و گرفته تا انواع بنزهای مدل بالا، زانتیا، هیوندا و پرادو. البته او هم‌اکنون یک هیوندای گران قیمت دارد.

نکونام، جنسیس‌سوار

اطلاعات چندانی از خودرو‌هایی که جواد نکونام پیش از مشهور شدن سوار می‌شده است در دسترس نیست، اما پراید سوار بودن او پیش از شهرت محرز است. او نیز همانند بسیاری از همتایان خود در سال‌های اخیر پشت فرمان خودرو‌هایی نظیر بنز، بی‌ام و و پورشه نشسته است. او مدتی هم جنسیس داشت.

رحمتی، فقط ۲۰۶

دروازه‌بان استقلال علاقه چندانی به سوار شدن خودرو‌های لوکس و گران قیمت ندارد؛ البته این ادعایی است که خودش دارد. او اکثر مواقع با یک پژو ۲۰۶ بر سر تمرینات استقلال می‌آید، خودرویی که مهدی رحمتی با آن همیشه دیده شده است. البته رحمتی مدتی هم یک پونتیاک گذر موقت سوار می‌شد.

نیکبخت، علاقه به ماشین‌های کروکی

روحیه تنوع طلب نیکبخت واحدی، هافبک استقلال باعث شد او که زمانی رنو و پراید سوار می‌شد طی ۱۲ سال مدل‌های مختلفی از انواع خودرو را زیر پای خود ببیند. او مدتی بنز سوار بود، زمانی فولکس‌های مدل جدید می‌خرید، بی‌ام و دیگر انتخاب او بود، پرادو هم سوار شد و خلاصه این‌که در تمام این سال‌ها تا توانست خودرو عوض کرد. نیکبخت واحدی علاقه زیادی هم به ماشین‌های کروکی دارد. این فوتبالیست اکنون مازراتی سوار می‌شود.

قلعه‌نویی، آردی سوار سابق و مازراتی فعلی

بنز، لکسوس و حالا مازراتی. این خودرو‌هایی است که سرمربی آبی‌ها در این سال‌ها خریده است. به نظر می‌آید علاقه اصلی امیرخان بنز باشد. قلعه نویی در سال‌های نه‌چندان دور با پژو آردی در مکان‌های مختلف تردد می‌کرد. قلعه نویی کنونی فرسنگ‌ها با قلعه نویی آردی سوار تفاوت دارد.

مجیدی، لامبورگینی

فرهاد مجیدی هم زمانی پراید سوار بود. البته عصر پراید سواری مهاجم سابق استقلال خیلی وقت است سر آمده است. او با افزایش شهرت که با افزایش ثروتش نیز همراه بود تنوعی اساسی در مدل خودرو‌های خود به‌وجود آورد. او در سال‌های گذشته ابتدا بی‌ام و خرید، سپس پرادو، رنجرور و این اواخر لامبورگینی را هم به فهرست خودرو‌های گران‌قیمت خود اضافه کرده است. /جام جم آنلاین

Share