رییس پلیس فتا گیلان

خریدهای الکترونیکی با احتیاط و دقت انجام شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان از مردم و مسافران خواست در خریدهای الکترونیکی ، نهایت دقت و احتیاط را انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرهنگ ˈ ایرج محمدخانیˈ اظهار کرد: خرید آنلاین کالاها و خدمات از با ارزش ترین خدماتی است که بر روی اینترنت ارائه می شود که علاوه بر صرفه جویی در وقت کاربران، مزایایی همچون افزایش امنیت در جابجایی پول، کاهش هزینه های بازاریابی، صرفه جویی اقتصادی و افزایش فرصت های شغلی و کارآفرینی را به دنبال دارد .

fataوی افزود : اما در عین حال کلاهبرداران فضای مجازی نیز با استفاده از عدم اطلاع یا کم دقتی خریداران و مشتریان ، آن را با تهدیدها و آسیب هایی مواجه ساخته بنابراین رعایت دقت و احتیاط ، ضروی است.

وی ادامه داد: اولین پیش فرض برای حقیقی و سالم بودن خدمات یک فروشگاه الکترونیک، این است که کالاهای مجاز ارائه کند بنابراین فروشگاه هایی که کالاهای غیر مجاز به فروش می رسانند، با احتمال بسیار بالا به قصد کلاهبرداری به وجود آمده اند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان بیان کرد: در هنگام تصمیم به خرید از فروشگاه های الکترونیکی، از تجربه دوستان و آشنایان نزدیک در خصوص خریدهای آنلاین استفاده شود و از فروشگاه هایی که سابقه ارائه خدمات مطلوب دارند ، خرید صورت گیرد.

سرهنگ محمدخانی خاطرنشان کرد: صفحاتی که ناخواسته در برابر شما باز می شوند و حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه خدمات هستند، ممکن است تقلبی بوده و با قصد کلاهبرداری ایجاد شده باشند بر این اساس، سعی شود در هنگام خرید آنلاین با روش هایی نظیر جستجو در انجمن هایی که اعضاء آنها تجربیات خرید آنلاین خود را برای اطلاع سایر اعضاء می نویسند ، از مدیر و گردانندگان فروشگاه ، احراز هویت شود.

وی ادامه داد: در هنگام خرید آنلاین و در زمانی که پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک رهنمون می شوید، دقت کنید حتماً آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می شود.

سرهنگ محمدخانی اضافه کرد: در بعضی از مواقع کلاهبرداران با جعل صفحات درگاه پرداخت الکترونیکی بانک ها ، مردم را به صفحاتی هدایت می کنند که آدرسی بسیار شبیه آدرس بانک اصلی دارند که در صورت عدم دقت خریدار و ورود اطلاعات کارت بانکی شامل شماره کارت، رمز عبور،cvv2 و تاریخ انقضای کارت، این اطلاعات را در سیستم خود ثبت کرده و عملاً امکان هرگونه اقدامی را با حساب و موجودی مشتری خواهند داشت./ایرنا

Share