رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان خبر داد:

حمایت سازمان نظام مهندسی از سرمایه گذاری جهت توسعه استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، رئیس سازمان نظام مهندسی گیلان به مناسبت فرارسیدن سال ۱۳۹۳ که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان “سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” نامگذاری شده است،مهمترین برنامه این سازمان ترویج مقررات ملی ساختمان جهت ارتقای فرهنگ عمومی ساخت و ساز و حمایت از سرمایه گذاری جهت توسعه استان خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ، رئیس سازمان نظام مهندسی گیلان به مناسبت فرارسیدن سال ۱۳۹۳ که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان “سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” نامگذاری شده است، مهندس هادی الماسی ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان طی پیامی گام برداشتن مجموعه عظیم سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با بیش از  ۱۶۰۰۰ عضو  در راستای پیام سال ۹۳ را اساس برنامه ریزی سازمان در نیل به اهداف اعلام نمود.

1 مهندس هادی الماسی ،  در آستانه سال نو با اشاره به لزوم توجه به شعار سال ۱۳۹۳ « اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی ، مدیریت جهادی » گفت : سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان، با توجه به اهداف عالیه از پیش تعیین شده در راستای سیاست های کلان کشور ، همگام با سایر نهاد ها و سازمان ها  با برخورداری از نیروی متخصص و توانمند توجه به دو مبحث اساسی اقتصاد و فرهنگ را سرلوحه کار خویش قرار داده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی گیلان اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس را کارگشا دانست و  افزود :با اصلاح این قانون در مجلس  امیدواریم که فرهنگ صحیح ساخت و ساز ها اجرایی شود. اجرای قوانین در حوزه ساخت و ساز مستلزم آگاهی اعضای سازمان از این قوانین و اجرای آن به بهترین صورت ممکن است. متاسفانه گاه قوانین خوبی وجود دارد اما عدم آگاهی و اطلاع کافی از قوانین  باعث بروز مشکلاتی می شود.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی در حوزه ی ساخت و ساز و درنتیجه آن عملی شدن قوانین در راستای بهبود اقتصاد ملی ، تنها در سایه اتحاد و انسجام ملی و در گرو مدیریت صحیح و سخت کوشانه  که مدیریت جهادی است، خواهد بود.

مهندس هادی الماسی گفت : خوشبختانه کشور ایران به دلیل رویارویی با شرایط مختلف در برهه های زمانی گوناگون در ۳۵ سال گذشته ، مدیرانی توانمند دارد که در سخت ترین شرایط با استعانت از کمک خداوند متعال با مدیریت جهادی بر مشکلات غلبه نموده اند و امروز جامعه متخصص می بایست  با بهره جویی از تجربه آنان فرهنگ مدیریت جهادی را در جامعه نهادینه کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان ادامه داد : اجرای شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و ارجاع  کار نظارت در کنار فعالیت های بزرگ و کوچک دیگری که در این سازمان در سال گذشته اجرایی شده است با ساماندهی و توسعه صدور شناسنامه فنی و ملکی برای کلیه گروه های ساختمانی در سال  ۹۳ به صورت جامعی ادامه خواهد داشت.

وی در پایان گفت : مهمترین برنامه این سازمان ترویج مقررات ملی ساختمان جهت ارتقای فرهنگ عمومی ساخت و ساز  و حمایت از سرمایه گذاری جهت توسعه استان خواهد بود که رسانه ها  نقش مهمی در اطلاع رسانی و نهادینه کردن این قوانین در جامعه دارند.

 

Share