معاون اول رئیس جمهور:

جهانگیری:حداکثر افزایش قیمت انرژی در سال جدید ۲۵درصد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون اول رییس جمهوری گفت: دراجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها شوک قیمت بر حامل های انرژی وارد نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا jahangiriمعاون اول رییس جمهوری گفت: دراجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها شوک قیمت بر حامل های انرژی وارد نخواهد شد.

ˈاسحاق جهانگیریˈ روز شنبه پس از بازدید از عملیات اجرای طرح های تعریض محور هراز در جمع خبرنگاران گفت: اقتصاد کشور با ۴۰ درصد تورم و رکود اقتصادی ، تحمل شوک اقتصادی در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را نخواهد داشت.

او با اشاره به اینکه در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه ها حداکثر افزایش قیمت حامل های انرژی تا ۲۵ درصد خواهد بود ، گفت: به رغم وجود مشکلات اقتصادی ، مرحله دوم هدفمندی یارانه ها با همکاری مردم بخوبی اجرا خواهد شد.

جهانگیری با اشاره به اینکه از بیستم فروردین سال جاری ثبت نام خود اظهاری دریافت یارانه نقدی در کشور آغاز می شود ، ابراز امیدواری کرد کسانی که دریافت ماهانه ۴۵ هزار تومان در زندگی و معیشت آنان تاثیری ندارد ، در مرحله دوم از ثبت نام و دریافت یارانه خوددادری کنند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: خانواده های زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی در اولویت دریافت یارانه نقدی قرار دارند ، دولت تصمیم دارد مبلغ یارانه نقدی اقشار آسیب پذیر را در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها افزایش قابل توجهی بدهد.

او بار دیگر گفت: قانونگذار به دولت اجازه داده است که یارانه نقدی را به افراد نیازمند جامعه پرداخت کند پس امیدواریم کسانی ثبت نام کنند بطور واقعی به این مبلغ نیاز دارند .

جهانگیری در بخش دیگری سخنان خود به کمبود منابع مالی در پرداخت یارانه نقدی در مرحله اول تا پایان سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: براساس قانون مقرر شده بود که پرداخت یارانه نقدی از محل افزایش قیمت حامل های صورت گیرد و این در حالی است که از محل این افزایش تنها ۹۰۰ هزار میلیارد ریال درآمد ایجاد شد.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: این در حالی است که تا پایان سال ۹۲ ، یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال یارانه نقدی به مردم پرداخت شد و مابه التفاوت این میزان به مبلغ ۴۰۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه دولت تامین شده است.

جهانگیری وضعیت بخش درمان چندان مناسب ندانست و گفت: هم اکنون دغدغه مردم در این بخش بسیار زیاد است که با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها منابع درآمدی حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی برای ساماندهی وضعیت درمان کشور اختصاص خواهد یافت./ایرنا

Share