مشاور نوبخت در شورای عالی کشاورزی

حجتی می‌خواهد برای چای جبران کند/تغییرذائقه مردم باواردات چای

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشاور نوبخت در شورای عالی کشاورزی با بیان اینکه امروز حجتی وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهد برای چای جبران کند، گفت: حجتی برای بهبود وضعیت چای وقت گذاشته است.

shojaبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشاور نوبخت در شورای عالی کشاورزی با بیان اینکه امروز حجتی وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهد برای چای جبران کند، گفت: حجتی برای بهبود وضعیت چای وقت گذاشته است.

عبدالغفار شجاع پیش از ظهر امروز در جمع تولید کنندگان و صنعت‌گران چای کشور در این شهرستان با گرامیداشت یاد کاشف‌السلطنه اظهار کرد: کاشف‌السلطنه در مقطعی از حکومت برای ما چای به ارمغان آورد و در این راه جان خود را از دست داد.

 کاهش چشمگیر باغ‌های چای

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته در بخش چای دچار مشکل شدیم، تصریح کرد: ۳۴ هزار هکتار باغ چای در مدت ۱۰۰ سال توسعه یافت اما اکنون کاهش چشمگیری یافته و به نیم رسیده است.

مشاور نوبخت در شورای عالی کشاورزی با بیان اینکه امروز دولت عزم جدی برای احیای چای دارد، گفت: نیمی از باغ‌های چای از بین رفته است و با وجود کمک تسهیلاتی دولت، باید برای پیدا کردن مشکل چای ریشه‌یابی شود.

 تغییر ذائقه مردم با واردات چای/حجتی می‌خواهد برای چای جبران کند

وی با اشاره به اینکه واردات ۱۶۵ هزار تن چای باید بررسی شود، خاطرنشان کرد: با واردات چای ذائقه مردم تغییر یافته است.

شجاع، دولت روحانی را یک فرصت برای ایجاد تحول در صنعت چای دانست و یادآور شد: امروز محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهد برای چای جبران کند و برای این موضوع وقت گذاشته است.

وی با بیان اینکه حجتی به اشتباه خود در باره چای پی برده است، گفت: حجتی مردی با ایمان و ساده است و در بحث چای همه ما مقصر هستیم زیرا از مجموعه صنعت چای جدا شدیم.

 صنعتگران چای با نوبخت در ارتباط باشند

این مسئول کمک نمایندگان گیلان در مجلس را در امر چای تاثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: نوبخت از بنده خواست گزارشی از وضعیت چای تهیه کنم و کلیات را در اختیار وی بگذارم و از صنعتگران چای می‌خواهم ارتباط خود را با سخنگوی دولت قطع نکنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری و تعامل نمایندگان و صنعتگران چای و دولت وضعیت چای رو بهبود رود./فارس

Share