صبح جمعه پانزدهم فروردین‌ماه

جیش العدل مدعی شد؛ در راستای نشان دادن حسن نیت مرزبان های ایرانی را آزاد کردیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح جمعه پانزدهم فروردین‌ماه گروه جیش‌العدل با انتشار اطلاعیه در فیسبوک خود، خبر آزادی مرزبانان گروگان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین , صبح جمعه پانزدهم فروردین‌ماه گروه جیش‌العدل با انتشار اطلاعیه در فیسبوک خود، خبر آزادی مرزبانان گروگان را اعلام کرد. هرچند که این اطلاعیه نگفته چند نفر از گروگان ها آزاد شده اند و وضعیت جمشید دانائی فر چه شده است.

marzban متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پایان مذاکرات و آزادی نظامیان با پادرمیانی علمای اهل سنت ایران

سازمان جیش العدل به اطلاع عموم مردم ایران می رساند که مذاکرات بین مسئولین سازمان و وفد اعزامی علمای اهل سنت با تصمیم آزادی نظامیان به پایان رسید. علمای اهل سنت که دارای مکانت بزرگی در جامعه اهل سنت ایران هستند از ابتدای ماجرای اسارت نظامیان میانجی گری کرده و سعی کردند این ماجرا به خیر و خوبی حل گردد که نهایتا شورای مرکزی و رهبری سازمان جیش العدل رای به آزادی نظامیان داده و آنها را تحویل وفد اعزامی دادند.

این تصمیم خالصتا در پاسخ به مطالبه علمای اهل سنت و در راستای نشان دادن حسن نیت و انسان دوستی اتخاذ گردید تا نظام هم در راستای آزادی زندانیان اهل سنت گام بردارد و در غیر این صورت بر مشکلات و مسائل منطقه افزوده خواهد شد و این آخرین اقدام در نوعش نخواهد بود.

 سازمان جیش العدل

العربیه نیزدر گفت و گو با اینترنتی با مسئول روابط عمومی این گروه خبر فوق را تایید کرده است.عبدالرئوف ریگی به این خبرگزاری از آزادی گروگانهای ایرانی خبر داده است.
خبر آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی فعلا قابل تائید نیست

یک منبع آگاه در وزارت کشور در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به ادعای به برخی رسانه‌ها درباره آزادی مرزبانان ایرانی، اظهار کرد: فعلاً چنین خبری قابل تائید نیست.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط به محض تغییر وضعیت مرزبانان ربوده شده اطلاع رسانی خواهند کرد، گفت: بهتر است رسانه‌ها از پرداختن به اخبار خلاف واقع پرهیز کنند.

 

Share