همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا

جشن میلاد بانوی آب و آینه در رشت برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ضمن اعلام این خبر گفت : در وصف شخصیت عظیم این بانوی بزرگ اسلام، بسیار گفته شده اما هرچه بیشتر بگوییم حق آن بانوی دو عالم ادا نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرای مرضیه (س) جشن‌ بزرگ میلاد کوثر در شهرستان رشت برگزار می‌شود.

titleبه نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ضمن اعلام این خبر گفت : در وصف شخصیت عظیم این بانوی بزرگ اسلام، بسیار گفته شده اما هرچه بیشتر بگوییم حق آن بانوی دو عالم ادا نمی‌شود.

رضا ثقتی گفت : عظمت این بانوی بلند مرتبه در فرهنگ شیعه بسیار بالاست. او بدون تردید، یکی از پرجاذبه‌ترین شخصیت‌های معنوی برای گروه‌های وسیعی از اقشار جامعه در طول تاریخ مسلمانی ما بوده و زنان عالم باید این بانوی بزرگ را اسوه و رفتار، سیره و روش ایشان را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود : اگر جامعه اسلامی بتواند زنان را با الگوی اسلامی تربیت کند، یعنی الگویی زهرایی، الگویی زینبی، زنان بزرگ، زنان با عظمت، زنانی که می توانند دنیایی و تاریخی را تحت تأثیر خود قرار دهند، آن وقت زن به مقام شامخ حقیقی خود نایل آمده است.

این مسوول با اشاره به این نکته که توجه به رفتار و سیره ائمه اطهار(ع) انسان را از گمراهی ها نجات می دهد گفت : اسلام، فاطمه(س) آن عنصر برجسته و ممتاز ملکوتی را به عنوان نمونه و اسوه زن معرفی می کند و پیروی از این اسوه حقیقی راه رستگاری را برای او هموار می سازد.

ثقتی همچنین گفت : به همین مناسبت جشنی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و با همکاری انجمن قرآن و عترت این شهرستان در روز یکشنبه ۳۱ فروردین ۹۳ ساعت ۱۷ الی ۱۹ عصر در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در پایان خاطرنشان کرد : پخش کلیپ ، اجرای مسابقه ، اهدای جوایز به نفرات برتر و تقدیر از مادران نمونه قرآنی از برنامه های ویژه برنامه مذکور می باشد .

 

Share