معاون هماهنگی دانشگاه آزاد :جایگاه موعظه های حسنه در دانشگاهها خالی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، جلسه هماهنگی برگزاری آزمون کتبی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ، باحضور معاون هماهنگی و رؤسا و کارشناسان دفاتر فرهنگی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد. در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، جلسه هماهنگی برگزاری آزمون کتبی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ، باحضور معاون هماهنگی و رؤسا و کارشناسان دفاتر فرهنگی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

mirebrahimiدر این جلسه ابتدا دکتر سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت : انقلاب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی موقعیت ممتازی را در اختیار دلسوزان انقلاب، فرهنگ دینی و اسلامی قرار داده است .اگر خاطرات مبارزین مسلمان قبل از انقلاب را مطالعه کنیم می بینیم یکی از دغدغه های آنان نداشتن تریبون جهت تبلیغ دین و فرهنگ بود که الحمدالله انقلاب اسلامی ایران، این فرصت را در اختیار دلسوزان فرهنگی قرار داد و امروز شاهد آن هستیم صدها هزار جوان و استاد بطور سیستماتیک در اختیار آنان قرار دارند و آنان به راحتی می توانند این فرهنگ غنی را در اختیار آنان قرار دهید.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ادامه داد: در برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی ، معارف بلند را به زبان ساده در اختیار جوانان و استادان این مرز و بوم قرار می دهد که می توان به صحیفه سجادیه ، نهج البلاغه و مباحث کلامی و مانند آنها اشاره کرد .

وی با اشاره به خالی بودن جایگاه موعظه حسنه در دانشگاهها، تأکید کرد: ما هنوز جایگاه بسیار بزرگی را در دانشگاهها خالی داریم . حکمت و دانش در دانشگاهها جایگاه خاصی دارند و آنچیزی که حوزه های علمیه را از دانشگاهها متمایز می کند جنبه های اخلاقی در حوزه هاست که در دانشگاهها جایگاه این موعظه های حسنه خالی است که باید با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در دانشگاهها ، با دعوت از استادان و ایجاد کرسی های موعظه در مورد مباحث اخلاقی ، دانشجویان و استادان را با این مباحث بیشتر آشنا کنیم .

دکتر میرابراهیمی با اشاره به تعیین نام سال جدید توسط مقام معظم رهبری ، یادآور شد: ما تکالیف زیادی را در این راستا بر دوش داشته و باید در تولید کار در عرصه فرهنگی ، کوشا باشیم که این مسئله با عنایت ویژه ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص افزایش بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید سرعت بخشیده شد.

در ادامه خیر اله صیاد، کارشناس فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز ضمن تشکر از حضور اعضا، بیان کرد : زمان برگزاری آزمون کتبی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی بطور همزمان در سراسر کشور، در دوم اردیبهشت سال جاری در واحد ها و مراکز آموزشی برگزار خواهد شد که در این راستا بالغ بر ۵۰۰۰ نفر در واحد ها و مراکز آموزشی استان گیلان ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به رشته های امتحانی استادان و دانشجویان در آزمون یاد شده ، اظهار کرد : در این آزمون استادان در چهر رشته ترجمه و تفسیر قرآن کریم ، آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه، زندگانی چهارده معصوم (ع) و ترجمه انگلیسی قرآن کریم شرکت خواهند کرد همچنین دانشجویان نیز در نه رشته تفسیر قرآن کریم، زندگانی چهارده معصوم (ع) ، زیارت عاشورا و جامعه کبیره ، نماز ، ترجمه قرآن کریم به انگلیسی ،احکام برادران و خواهران ، زندگی پیامبر (ص) ، ترجمه قرآن کریم ( فارسی ) و آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

در پایان هر یک از اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

Share