در سال 92

جابه جایی بیش از ۱۱ هزار زائر گیلانی توسط فرودگاه رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست عملیات حج اداره کل فرودگاه گیلان از جابجایی بیش از۱۱ هزار زائر گیلانی عمره مفرده از فرودگاه سردار جنگل رشت به سرزمین وحی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست عملیات حج اداره کل فرودگاه گیلان از جابجایی بیش از۱۱ هزار زائر گیلانی عمره مفرده از فرودگاه سردار جنگل رشت به سرزمین وحی در سال گذشته خبر داد.

forodgah rasht 3سرپرست حج اداره کل فرودگاه گیلان در این باره گفت: از هفتم دی ماه سال گذشته تا پایان سال،۴۸ سورتی پرواز رفت و برگشت از رشت به جده و بالعکس انجام شده است.

مهندس محمد میرزائی افزود: در این مدت، شش هزار و ۱۵۴ نفر زائر گیلانی به مدینه اعزام شدند و در همین مدت پنج هزار و ۱۷۱ نفر از زائرین خانه خدا به گیلان بازگشتند.

وی خاطر نشان کرد‌: میزان بار حجاج گیلانی در پروازهای رفت ۶۰ تن و در پرواز برگشت،۱۴۲تن بوده که در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت جابجاشده است.

وی اضافه کرد:آمارها نشان می دهد متوسط بار هر مسافر در پروازهای خروجی( رشت به مدینه) ۸/۹ کیلوگرم و در پروازهای خروجی( مدینه به رشت) ۵/۲۷ کیلوگرم می باشد.

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه رشت به شرکت های هواپیمایی که عملیات حج را انجام می دهند اشاره کرد و افزود: ۳۲ درصد از پروازها را هواپیمایی جمهوری اسلامی و ۶۸ درصد آنها را هواپیمایی سعودی انجام داده است.

پروازهای حج عمره که از هفتم دی ماه سال گذشته شروع شده است تا ۲۰ مرداد ادامه خواهد داشت و در این مدت قرار است قریب ۲۱ هزار نفر از زائران گیلانی به سرزمین وحی اعزام شوند.

سرپرست حج فرودگاه سردار جنگل به شرکت هواپیمایی هندلینگ کننده (خدمات رسان) اشاره کرد و افزود: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، کار خدمات رسانی به پروازها را انجام می دهد و هواپیمای سعودی با تایپ ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ انتقال زائرین گیلانی را از جده به رشت و از رشت به مدینه انجام می دهد.

مهندس میرزایی ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل بهار و تابستان تعداد استقبال کنندگان حجاج گیلانی افزایش پیدا می کند از هموطنان گیلانی خواست از طریق شماره ۱۹۹ و یا شماره پیامک” ۱۰۰۰۱۳۱۷۷۲۷۱۷۶″از آخرین وضعیت پروازهای زائرین خود مطلع شوند.

 

Share