محمد علی نجفی در جلسه بررسی راه های روستایی

تقویت و مناسب سازی راه های روستایی بسیار اهمیت دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ستاندار گیلان گفت : توسعه راه ها نقش اساسی در توسعه گیلان و اشتغالزایی دارد و در این بخش آسفالت و بهسازی راه های روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  استاندار گیلان گفت : توسعه راه ها نقش اساسی در توسعه گیلان و اشتغالزایی دارد و در این بخش آسفالت و بهسازی راه های روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

najafi-rah دکتر محمد علی نجفی در جلسه بررسی راه های روستایی استان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزارشد گفت : در راستای تحول اقتصادی و نیز جذب سرمایه گذاری ، تقویت و مناسب سازی راه های روستایی بسیار اهمیت دارد .

وی افزود : گیلان جز استانهای بحران خیز کشور است به همین دلیل نیاز است راه های روستایی آن تقویت شوند .

استاندار گیلان اظهارداشت : همواره گیلان جزاستانهای برخوردار مطرح بوده است این در حالی است که متأسفانه در بخشهای مختلف عقب مانده ایم که یکی از این حوزه ها راه های روستایی است.

دکتر نجفی بابیان اینکه برخورداری گیلان از سهم گردشگری در توسعه و اشتغال باتوجه به پتانسیل بسیار بالای استان بسیار پایین است گفت : امسال باید فرصت سرمایه گذاری را دربخش گردشگری را بیش از پیش فراهم کنیم اما متأسفانه مشاهد می کنیم یکی از زیرساختهای آن که راه های روستایی است بیش از ۵۰ درصدش نامناسبت است .

وی با بیان اینکه نیاز به همت مضاعف داریم تا حداقل راههای مناسب را در استان داشته باشیم و نباید دیگر در این مورد از میانگین کشوری عقب بمانیم، تأکید کرد : معاونت عمرانی و دفتر فنی استانداری امسال تلاش نماید امسال با عزم جدی که پیش گرفته است تمامی تعهدات صورت گرفته در آسفالت روستاها را تحقق بخشد .

میرشفیعی معاون راه های روستایی وزیر راه و شهرسازی هم در این جلسه از اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه راه های روستایی در سال ۹۳ خبرداد و گفت : ۵۲ درصد از راه های روستایی کشور و ۴۴ درصد از راه های روستایی گیلان هم اکنون آسفالت است که امسال آسفالت راه های روستاهای بالای ۵۰ خانوار در اولویت این وزارتخانه است .

Share