دیدار استاندار با معاون وزیر کشاورزی

تصویب فایناس یکپارچه سازی شالیزارهای گیلان در شورای اقتصاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی در دیدار با معاون آب ، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت : با استفاده از اعتبارات فایناس طرح تجهیز و نوسازی ۵۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان در مدت ۳ سال اجراء می شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طرح سرمایه گذاری خارجی برای تجهیز و نوسازی شالیزارهای گیلان در شورای اقتصاد مجوز گرفت .

na-ja  دکتر نجفی در دیدار با معاون آب ، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت : با استفاده از اعتبارات فایناس طرح تجهیز و نوسازی ۵۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان در مدت ۳ سال اجراء می شود .

وی با بیان اینکه تاکنون فقط ۶۸ هزار هکتار شالیزار گیلان تجهیز و نوسازی شده اند گفت : از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار استان ۱۸۰ هزار هکتار قابلیت تجهیز و نوسازی دارد .

استاندار گیلان گفت : کاهش هزینه های تولید ، مدیریت آبیاری بویژه در زمان کم آبی ، افزایش بهره وری و تولید محصول از مزایای اجرای این طرح است که ضرورت انجام آن را اجتناب ناپذیر کرده است .

وی با بیان اینکه طرح تجهیز و نوسازی ویکپارچه سازی شالیزارها از دهه ی ۷۰ آغاز و به کندی پیش میرود گفت : یکی از دلایل کندی اجرای این طرح نبود اعتبارات کافی است که با استفاده از فاینانس این مشکل حل خواهد شد .

سجادی معاون آب ، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست با اشاره به ردیف ملی ۳ میلیارد ریالی برای اجرای آبیاری تحت فشار در کشور گفت : در قانون بودجه ی امسال هزار میلیارد ریال دیگر به این اعتبارات افزوده شد .

سجادی همچنین با اشاره به تصویب طرح انتراع سیاستگذاری صنایع تبدیلی از وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : براساس قانون سیاستگذاری این بخش به وزارت جهاد کشاورزی بازگشت .

وی گفت : پرهیز از دوگانگی و موازی کاری در گسترش صنایع تبدیلی و انجام تخصصی امور از مزایای اجرای این قانون است .

Share