معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد

تشکیل ارکستر سمفونیک ملی گیلان با عضویت ۸۰ موسیقی‌دان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تشکیل ارکستر سمفونیک ملی با عضویت ۸۰ موسیقی‌دان برای نخستین بار پس از تهران در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تشکیل ارکستر سمفونیک ملی با عضویت ۸۰ موسیقی‌دان برای نخستین بار پس از تهران در این استان خبر داد.

samphoni11  سید وحید فخرموسوی عصر امروز در جلسه ستاد هماهنگی گرامیداشت سالروز شهادت استاد آیت‌الله مطهری و هفته معلم گیلان اظهار کرد: سالانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تمام مدارس و نواحی مختلف رشت و شهرستان‌ها کتاب اهدا می‌کند.

وی ادامه داد: اهدای کتاب در هفته معلم به صورت مستمر به آموزش و پرورش گیلان ادامه دارد.

فخرموسوی به ۱۹ مجتمع فرهنگی هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اشاره کرد و افزود: مجتمع‌های مذکور در هفته معلم در اختیار آموزش و پرورش گذاشته می‌شود و این موضوع به روسای اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه فرهنگیان از سانس‌های مختلف سینماهای استان در هفته معلم به صورت نیم‌بها استفاده می‌کنند، تصریح کرد: سینماهای گیلان یک روز برای استفاده فرهنگیان و خانواده‌های آنها رایگان است.

وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی توسط اداره فرهنگی مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در هفته معلم خبر داد و بیان کرد: جوایزی برای برندگان مسابقه مذکور در نظر گرفته شده است.

فخرموسوی با اشاره به فعالیت هنرستان فنی و حرفه‌ای زینبیه (س) در رشت، خاطرنشان کرد: رشته‌های گرافیک، نمایش و … زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هنرستان مذکور تدریس می‌شود.

به گفته معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، قرار است در هفته معلم از معلمانی که در طول سال به غیر از استادان حق‌التدریسی با هنرستان زینبیه (س) همکاری می‌کنند، تجلیل شود.

وی از تشکیل ارکستر سمفونیک ملی با عضویت ۸۰ موسیقی‌دان برای نخستین بار پس از تهران در گیلان خبر داد و یادآور شد: ارکستر سمفونیک ملی گیلان در مراسم‌های مختلف با ارائه سفارش شعر، ترانه و آهنگ‌سازهای خوب برنامه اجرا می‌کند.

فخر موسوی نوازندگان ارکستر سمفونیک ملی گیلان را از جوانان مستعد این استان دانست که در نقاط مختلف کشور در حال تحصیل هستند و افزود: ارکستر سمفونیک ملی گیلان توسط انجمن موسیقی استان تشکیل می‌شود.

 *مربیان ورزشی گیلان تجلیل می‌شوند

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در جلسه مذکور به برگزاری مراسم‌های بزرگداشت هفته معلم در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: مراسم سپاس از مقام معلم در شهر رشت برگزار می‌شود.

مسعود رهنما از تجلیل مربیان ورزشی در ۱۷ اردیبهشت سال جاری در گیلان خبر داد و بیان کرد: چهار مربی نمونه ورزشی نقاط مختلف استان در سالن المپیک رشت تجلیل می‌شوند./فارس

 

Share