ترکان:ابک زنجانی و امثال او محصول بی‌در و پیکر بودن ادارات است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اکبر ترکان به روزنامه آرمان گفت:  دلیل اینکه می‌گویم دولت گذشته در پاره‌ای از عملکردهایش خود بستر شرایط ناسالم اقتصادی را فراهم می‌کرد، این است که آقایان گاهی قانون را دور می‌زدند و اکنون هم وقتی بحث عوامل فساد‌های چندهزار میلیاردی دولت گذشته مطرح می‌شود، می‌گویند دارید علیه دولت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اکبر ترکان به روزنامه آرمان گفت:

torkan1 دلیل اینکه می‌گویم دولت گذشته در پاره‌ای از عملکردهایش خود بستر شرایط ناسالم اقتصادی را فراهم می‌کرد، این است که آقایان گاهی قانون را دور می‌زدند و اکنون هم وقتی بحث عوامل فساد‌های چندهزار میلیاردی دولت گذشته مطرح می‌شود، می‌گویند دارید علیه دولت گذشته سیاه‌نمایی می‌کنید. درحالی که این‌گونه نیست و یکی از عوامل زمینه‌ساز فساد عدم پایبندی برخی مدیران گذشته به قانون بوده است.

اگر در دولت فعلی هم به قانون کم‌توجهی شود، نتیجه‌اش یک چیز خواهد بود و آن فساد اداری و درنهایت فساد‌های کلان مالی. بابک زنجانی، محصول محیطی بود که گذشتگان در اقتصاد پدید آورده بودند. اگر می‌خواهیم فساد ده‌هزار میلیاردی تکرار نشود، باید امکان دور زدن قانون را از میان‌برداریم. بابک زنجانی و امثال او که زیاد هم هستند، محصول بی‌در و پیکر بودن ادارات است. شما باید ببینید اطراف بابک زنجانی چه کسانی قرار داشتند. وقتی پرونده فساد گسترده اخیر را مطالعه می‌کنید، می‌بینید که بابک زنجانی فقط یک کارگزار بود.

 

Share