مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد

تخلفات گسترده در ساخت و سازها/پیشرفت۶۰ درصدی راه آهن گیلان

به گزارش اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شعبانعلی خاوری در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت پروژه راه‌آهن گیلان اظهار کرد این پروژه دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و برای تکمیل به یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

DSC07340به گزارش اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شعبانعلی خاوری در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت پروژه راه‌آهن گیلان اظهار کرد این پروژه دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و برای تکمیل به یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و امسال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان پول برای آن در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: قرار است از منابع فایناس اعتباری برای این پروژه لحاظ شود که در صورت تامین اعتبارپروژه راه آهن تا پایان سال ۹۴ به اتمام خواهد رسید.

این مسئول درخصوص ۱۱ کیلومتر از آزادراه رشت‌ـ قزوین گفت: این پروژه به دلیل هزینه زیاد آن که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است، سرمایه‌گذار ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار دیارمیرزا در خصوص پروژه کمربندی رشت گفت:درخصوص کمربندی رشت ,آزادراه امام زاده هاشم به خمام به طول ۹۵ کیلومتر استارت کار صورت پذیرفته و قرارداد قسمتی از پروژه به طول ۱۹ کیلومتر بسته شده است و ۶ کیلومتر منتهی به سمت سنگر نیز در دست اقدام است و در صورت تامین اعتبار ساخته خواهد شد.

مسکن مهر گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی با مقدس خواندن پروژه مسکن مهر گفت:سیاست راه و شهرسازی بجای پیرفشت یکسان و کلی مجموعه مسکن مهر تکمیل واحدها بصورت بلوک بندی و فاز بندی است .

وی در خصوص میزان آورده ی مردم گفت:یک واحد مسکن با پارکینگ ۱۰۷ متری در حدود ۲۴ میلیون تومان آورده مردمی می خواهد و با توجه به وام ۳۰ میلیون تومانی دولت ,هر واحد مسکونی به زیر ۵۵ میلیون تومان می رسد.

این مسئول در ادامه افزود:از ۲۷ هزار واحد مسکن مهر گیلان به هجده هزار و ۷۰۰ واحد وام ۳۰ میلیون تومانی تعلق گرفته است و گیلان در بین استان های کشور یکی از معدود استان هایی است که با افزایش مبلغ وام روبه رو بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:برای محوطه سایت مسکن مهر رشت ۲۰ میلیارد تومان یارانه تعلق گرفته است و واحدهای مسکن مهر از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیز معاف هستند.

تخلفات در ساخت و ساز

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا خاوری با بیان اینکه متاسفانه ساخت و سازها در استان رویه ی خوبی ندارد, گفت: از ۶۸۰۰ پروانه ساخت صادر شده , ۱۱۰۰ واحد طبق قانون نظام مهندسی مورد بازرسی و نظارت عالیه قرار گرفته است و متاسفانه در ۹۰ درصد بازرسی ها شاهد تخلف بوده ایم و حجم تخلفات در دو سال اخیر یکسان بوده است.

وی با اشاره به اینکه تخلفات صورت گرفته به مرجع صدور پروانه و سازمان نظام مهندسی اعلام شده است افزود:تخلف شهرسازی نظیر سطح اشغال ,تراکم طبقات بیشترین آمار تخلف را به خود اختصاص داده اند.

گلایه از شرکت برق و مراجع صدور مجوز تامین مصالح

خاوری در خصوص روشنایی راه ها گفت:وقتی با دوندگی بسیار, موفق به تامین اعتبار لازم برای تامین روشنایی می شویم ,متاسفانه شرکت برق هزینه ی تیربرق ترانس و حتی پول برق مصرفی را از راه و شهرسازی مطالبه می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه برای تامین مصالح خام با مشکل رو به رو هستیم ادامه داد:با توجه به وضعیت رودخانه های گیلان و حجم کم مصالح روند صدور مجور به بخش های دولتی سخت تر انجام می شود و اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند قادر به انجام پروژه ها نخواهیم بود و به مراتب آن توسعه استان نیز با مشکل رو به رو می شود.

وی در پایان از دستگاه های صدور مجوز خواست عنایت بیشتری به راه و شهرسازی داشته باشند

Share