مدیر عامل منطقه آزاد انزلی خبر داد

تاسیس مرکز تجارت محصولات ارگانیک ایران در منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از ایجاد مرکز تجارت محصولات ارگانیک ایران و تأسیس مرکز نمایشگاهی و پایگاه صادراتی محصولات کشاورزی دراین منطقه خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی هدف اصلی برگزاری این نشست را بررسی راهکارهای عملی نمودن سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اعلام و اضافه نمود: رویکرد اصلی این سازمان، عملیاتی نمودن مزایا و معافیتهای قانونی برای سرمایه گذاران و خلق مزیتهای جدید برای فعالین اقتصادی و بخصوص صادرکنندگان می باشد.

وی بابیان اینکه پیرو سیاستهای اقتصاد مقاومتی وظایف و نقش مناطق آزاد در توسعه صادرات کشور افزایش یافته، درخصوص پیشنهاد ایجاد کریدور جدید ترانزیتی مابین ایران و چین اظهار داشت: این کریدور شامل مسیر چین، بندر اکتائو در کشور قزاقستان و بندرانزلی خواهد بود که نسبت به مسیر تجاری موجود میان دو کشور از نظر زمانی و هزینه تمام شده حمل و نقل کالای کمتری را شامل می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: این کریدور به رئیس جمهور و معاون اول ریاست جمهوری، سفیر کشور چین در ایران ارائه شده و در سال جاری نیز علاوه بر سفیر قزاقستان در ایران، در قالب نشست سالیانه اتاقهای بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر مسیر جدید تجاری ایران و چین به سفرای ایران در این کشورها و سفرای کشورهای حاشیه دریای خزر عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مزایای جدیدی برای جذب سرمایه گذار در این منطقه ایجاد شده افزود: امکان ثبت شرکت در یک روز کاری، اجرای مصوبه کالای همراه مسافر، امکان سنجی ۳۲ فرصت سرمایه گذاری شده از سوی سازمان، کاهش عوارض ورودی و تسهیلات جدید درنظر گرفته شده برای تجار و بازرگانان از اقدامات صورت گرفته شده برای رونق فضای کسب و کار در این منطقه می باشد.

رضا مسرور آمادگی کامل سازمان متبوع خود را برای حمایت از صادرکنندگان و بازرگانان اعلام کرد و افزود: ازتشکیل شرکت مدیریت صادرات در منطقه آزاد انزلی باهدف خدمات دهی متمرکز و کارشناسی به تجار و بازرگانان گرامی، استقبال میکنیم، چراکه براین باوریم که موفقیت در صادرات و تجارت بین المللی از طریق ایجاد چنین مجموعه هایی امکان پذیر است.

وی با ارائه پیشنهاد ایجاد مرکز تجارت محصولات ارگانیک ایران و تأسیس مرکز نمایشگاهی و پایگاه صادراتی محصولات کشاورزی دراین منطقه، گفت: زیرساختهای ضروری تا نیمه دوم سال آماده بهره برداری خواهد شد و آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری درخصوص تسریع در روند ایجاد مراکز پیشنهادی اعلام می کنیم.

رضا مسرور خواستار بهره گیری از ظرفیتهای منطقه آزاد انزلی برای عملیاتی نمودن توانمندیهای صادراتی استان گیلان شد و تصریح کرد: باهمکاری دبیرخانه شورایعالی ایرانیان خارج از کشور درحال شناسایی فعالین اقتصادی ایرانی فعال در کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز برای همکاری دوجانبه درخصوص افزایش مراودات تجاری با بازارهای مصرف و تولید آن کشورها می باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به اعضای هیأت مدیره کنفدراسیون صادرات و اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد که هم اکنون همگرایی بسیار خوبی برای برطرف نمودن مسائل و مشکلات صادرکنندگان و حمایت از شما وجود دارد.

Share