گفتگوی نوروزی با ستاره ایرانی نایمخن هلند:

به تیم ملی با ارفاق ۲۰ می‌دهم/جدایی از داماش بدترین خاطره سال۹۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علیرضا جهانبخش در سال ۹۲ بدون شک یکی از پدیده های فوتبال ایران بود و با وجود قعرنشینی تیمش در لیگ برتر هلند، درخشش خوبی در این لیگ داشت و توانست بارها با گلزنی هایش برای تیم نایمخن هلند برای کشورمان افتخارآفرینی کند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علیرضا جهانبخش در سال ۹۲ بدون شک یکی از پدیده های فوتبال ایران بود و با وجود قعرنشینی تیمش در لیگ برتر هلند، درخشش خوبی در این لیگ داشت و توانست بارها با گلزنی هایش برای تیم نایمخن هلند برای کشورمان افتخارآفرینی کند.

jahanbakhsh86گفتگوی نوروزی با مهاجم ملی پوش کشورمان را در زیر می خوانید:

*بهترین خاطره ات در سال ۹۲ کدام خاطره بود؟

دعوت به تیم ملی و آمدن به فوتبال اروپا دو موردی بودند که همیشه از خدا خواسته بودم خیلی زود در زندگی به آنها برسم که خداراشکر در سال ۹۲ این اتفاقات برایم رخ داد که به واقع خواسته بسیار بزرگی هم برایم بود.

 خاطره بدی هم از سال گذشته در ذهنت مانده؟

خیلی اتفاق ناخوشایندی در سالی که گذشت برایم رخ نداد. البته شاید بتوان شکست ها و قعرنشینی نایمخن در لیگ هلند در کنار جدایی از داماش به خاطر تعصبی که به این تیم داشتم را از اتفاقات تلخ سال ۹۲ نام برد. البته تلخی جدایی از داماش با رفتن به فوتبال اروپا شیرین شد.

*موردی بود که در سال ۹۲ می خواستی و به آن نرسیدی؟

قطعا در زنگی شخصی ام چیزهایی بود که به آن نرسیدم اما بابت آن چیزهای بزرگی هم که به آن رسیدم خداراشکر می کنم و از این بابت بیشتر خوشحالم.

 *با این اوصاف سال ۹۲ یکی از بهترین سال های زندگی ات بوده است.

همین طور است. با این سن و سال توانستم به فوتبال اروپا بروم و به تیم ملی اول کشورم دعوت شوم که آن را یک افتخار بزرگ برای خودم می دانم، البته در این بین اتفاقات مثبت و خوب دیگری هم برایم رخ داد که از جمله آنها می توان به انتخاب نام من و سردار آزمون به عنوان ۱۰۰ بازیکن جوان برتر جهان اشاره کرد، ضمن اینکه بارها رسانه های مختلف جهان از من به عنوان پدیده فوتبال اروپا یا پدیده جام جهانی یاد کردند که مجموعه این موارد باعث شد تا خاطرات خوبی از سال ۹۲ در ذهنم به یادگار ثبت شود. امیدوارم بتوانم در سال ۹۳ هم این موفقیت ها را ادامه دهم و بتوانم همچنان به خواسته های بزرگم برسم.

* بزرگ ترین رویداد سال ۹۳ جام جهانی فوتبال است. به نظر حضور در این تورنمنت می تواند برای تو بهترین اتفاق در سال جدید باشد.

قطعا درست می گویید و نه فقط برای من بلکه برای همه اهالی فوتبال کشور می تواند سال خوبی باشد که من از این قضیه مستثنی نیستم. امیدوارم بتوانم در سال ۹۳ به موفقیت هایم ادامه دهم و همچنین به چیزهایی که می خواسته ام و نتوانسته ام به آنها برسم در سال جدید دست پیدا کنم.

*آرزوی حضور در تیم های بزرگ اروپایی در سال ۹۳ را نداری؟

نمی توان در این خصوص حرفی زد و پیش بینی خاصی انجام داد. من با نایمخن قرارداد ۳ ساله دارم و به تازگی سال اول آن در حال سپری شدن است با این حال امیدوارم بتوانم در سال جدید فارغ از این موضوع، انتخاب های خوبی داشته باشم. برای پیشرفت باید شرایطم را حفظ کنم که یکی از اهدافم در سال جدید همین مورد است.

*به تیم ملی چه نمره ای در سال ۹۲ مید‌هی؟

نمره ۱۹ میدهم البته جای نمره ۲۰ هم دارد چون به عنوان صدرنشین و با قدرت راهی جام جهانی شدیم.

*به خودت چه نمره ای می دهی؟

به خودم هم ۱۵ میدهم چون ۵ نمره از توقعاتم کمتر کار کردم.

*تعطیلات عید در غربت سخت نیست؟

فعلا اولین سال است که آن را تجربه می کنم و به واقع باید همین طور باشد.

 *و یک آرزو برای مردم ایران در سال ۹۳؟

امیدوارم به هرآنچه که می خواهند در سال جدید برسند.

نامه نیوز/

Share