بهره برداری از نرم افزار«سامان»در کتابخانه های گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کورش محمدی گفت: مرحله ابتدایی بهره برداری از نرم افزار جامع مدیریت کتابخانه های عمومی « سامان» در ۲۷ کتابخانه در شهرستانهای رشت،لنگرود،صومعه سرا، شفت، لاهیجان و ماسال آغاز شده است. کورش محمدی مسئول حوزه امورکتابخانه های عمومی استان، از بهره برداری نرم افزار جامع مدیریت کتابخانه های عمومی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کورش محمدی گفت: مرحله ابتدایی بهره برداری از نرم افزار جامع مدیریت کتابخانه های عمومی « سامان» در ۲۷ کتابخانه در شهرستانهای رشت،لنگرود،صومعه سرا، شفت، لاهیجان و ماسال آغاز شده است.

untitled(1)کورش محمدی مسئول حوزه امورکتابخانه های عمومی استان، از بهره برداری نرم افزار جامع مدیریت کتابخانه های عمومی کشور با نام «سامان» در کتابخانه های عمومی استان گیلان خبرداد.

حوزه امورکتابخانه های عمومی استان راه اندازی نرم افزار «سامان» در کتابخانه های عمومی استان را با هدف رفع مشکلات کتابخانه های عمومی استان در بهره گیری از نرم افزار کتابخانه ای و به منظور پیاده سازی یک سامانه جامع، تحت وب یکپارچه و متمرکز عنوان کرد.

وی ادامه داد: مرحله ابتدایی بهره برداری از نرم افزار جامع مدیریت کتابخانه های عمومی « سامان» در ۲۶ کتابخانه در شهرستانهای رشت،لنگرود،صومعه سرا، شفت، لاهیجان و ماسال آغاز شده است و تا نیمه ابتدایی سال آتی تعداد بیشتری از کتابخانه های عمومی استان به این سامانه مجهز خواهند شد.

محمدی با اشاره به ویژگیهای این نرم افزار،سهولت در امانت منابع، عضویت اعضا و جستجو در کلیه کتابخانه های متصل به شبکه سراسری سامان را از مزایای آن دانست و اظهار داشت: با پیوستن کتابخانه های عمومی استان گیلان به شبکه سراسری جامع «سامان» امکان جستجو در منابع کلیه کتابخانه های عمومی کشور و نیز امکان مدیریت کلیه کتابخانه های عمومی اعم از ثبت نام اعضا، امانت منابع، بازگشت منابع امانتی و نیز تمدید آن، رف خوانی و چاپ تحت وب و به سادگی انجام خواهد شد.

وی از دیگر مزایای نرم افزار جدید مدیریت کتابخانه های عمومی« سامان» را امکان گزارش گیری از کلیه عملکردهای کتابخانه های عمومی و امکان امانت بین کتابخانه ای در کلیه کتابخانه های عمومی در آینده اعلام کرد.

گفتنی است نرم افزار جامع مدیریت کتابخانه های عمومی کشور با نام «سامان» به آدرس اینترنتیwww.samanpl.ir در ۲۷ کتابخانه از ۷۳ کتابخانه عمومی در استان گیلان گیلان فعال و در دسترس می باشد.

 

Share