استاندار گيلان در نشست با جمعي از هنرمندان

با فرهنگ واقتصاد دولتی به جایی نمی رسیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با بیان اینکه هنرمندان باید از امنیت فرهنگی و فکری کامل برخوردار باشند ، اظهار داشت : خود را ملزم می دانم در بخش های مختلف فرهنگی و هنری گام های اساسی برداریم بخاطر اینکه با فرهنگ واقتصاد دولتی به جایی نمی رسیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست با جمعی از هنرمندان با  تاکید براینکه اقتصاد پویا و محرک  نیازمند رسیدن به استقلال فرهنگی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است  گفت : حضور هنرمندان در عرصه های فرهنگی و هنری و اندیشه های بلند این قشر دررفع مشکلات و تنگناهای  جامعه تاثیرگذار است.ostandar

 دکتر محمد علی نجفی در نشست صمیمی با جمعی از هنرمندان و پژوهشگران تئاتر وسینما ، موسیقی ، ادبیات ، تاریخ ، عکاسی و هنرهای تجسمی گفت : تولید آثار فرهنگی و هنری فاخر ، از بروز ناهنجاری ها جلوگیری و اخلاق مدنی را در جامعه تقویت می کند .

استاندار گیلان با بیان اینکه هنرمندان باید از امنیت فرهنگی و فکری کامل برخوردار باشند ، اظهار داشت : خود را ملزم می دانم در بخش های مختلف فرهنگی و هنری گام های اساسی برداریم بخاطر اینکه با فرهنگ واقتصاد دولتی به جایی نمی رسیم .

دکتر نجفی به تاکیدات مکرر رئیس جمهور به گسترش فرهنگ وارتقای آن در جامعه اشاره کرد وبا بهرگیری از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در زمینه لزوم تقویت استقلال فرهنگی گفت : رهبری می فرمایند فرهنگ مثل هواست چراکه راه درمان مشکلات اقتصادی بازگشت به فرهنگ اصیل اسلامی ـ ایرانی است و اقتصاد سالم وپویا از فرهنگ بالنده سرچشمه میگیرد

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ازاندیشه وفرهنگ بومی ریشه می گیرد افزود: سالهای سال از بومی سازی فرهنگی وحشت کردیم درحالیکه اگر میخواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید با تکیه بر توانمندیهای خود در فرهنگ واقتصاد جهان  ایده های نو داشته باشیم.

وی با تاکید بر رفع تنگ نظریها خاطرنشان کرد  : وقتی فرزندان این سرزمین نتوانند قهرمانان خود را در میان محصولات فرهنگی وطنی و خودی ببینند ناچار به دنبال قهرمانان آن سوی آبها خواهند بود .

دکتر نجفی با اشاره به تاریخ کهن و قدیم مردم گیلان گفت :به عنوان مثال اگر شما به جام مارلیک توجه کنید به خوبی میتوانید تلفیق هنرمندانه وزیبا ی فرهنگ واقتصاد را مشاهده کنید وچنین مواردی در گیلان که زیبایی اقتصاد وفرهنگ را یکجا داشته باشد فراوان است  .

استاندار گیلان به مسائل ومشکلات استان نیز اشاره کرد و  اظهارداشت : حضور هنرمندان در عرصه های فرهنگی و هنری و اندیشه های بلند این قشر دررفع مشکلات و تنگناها تاثیرگذار است.

دکتر نجفی با تأکید براینکه رفع مشکلات گیلان در افزایش آرامش استان بسیار تأثیرگذار است گفت : شرایط اقتصادی گیلان مطلوب نیست و باید تلاش کنیم که فضای امیدی که پس از انتخابات ایجاد شده است کم فروغ نشود .

وی انجام کارهای بنیادین و حمایت از بخش خصوصی را از اولویت های مهم کاری خود اعلام کرد و افزود : بخش خصوصی در سرمایه گذاری استان اگر تقویت نشود قطعا” در کارها موفق نخواهیم بود چرا که در نظامی که تأکید رهبری معظم انقلاب و ریاست جمهور بر مردم محوری است باید نقش مردم و بخش خصوصی را در امور تقویت کنیم .

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این نشست با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهانی گفت : این نشست با هدف بررسی ظرفیت های فرهنگی استان درجهت بهره مندی بیشتر از هنرمندان و اصحاب هنر در راستای تحقق شعار سال برگزار شده است .

یونس رنجکش بابیان اینکه در آینده بناداریم که از دیدگاه های صاحبان فرهنگ و هنر استان در راستای توسعه فرهنگی استان بیشتر بهره ببریم افزود : باتوجه به تأکیدات زیاد رهبر معظم انقلاب براهمیت مسئله فرهنگ ، امیدواریم با برنامه ریزی های بهتر فرهنگ غنی نهفته در گیلان پویاتر شود .

همچنین شرکت کنندگان در این نشست در زمینه ی ضرورت توجه به تحقق شعار سال با بهره گیری از ظرفیت اصحاب فرهنگ و هنر ، آسیب شناسی و رفع دغدغه های فرهنگی ، مقابله با فرهنگ غرب، ایجاد موزه آثار شاخص هنرمندان استان ،  فراهم کردن حضور فعالانه ی مفاخر گیلان در عرصه های تصمیم گیری فرهنگی ، توجه به موسیقی اصیل  ومعماری شهری وروستایی گیلان ، برپایی جشنواره های شعر و آئین های مذهبی ، معرفی سبک زندگی ایرانی و اسلامی اصیل گیلانی ، بازگشایی سینماهای قدیمی ، غنی شدن برنامه های فرهنگی صدا و سیما ، تشکیل اتاق فکر فرهنگی ، نگارش دایره المعارف فرهنگ ، تاریخ و هنر گیلان ، معرفی هرچه بیشتر میراث غنی مردم گیلان، لزوم داشتن پیوست فرهنگی در طرح های عمرانی واقتصادی سخنانی را بیان کردند .

درپایان این نشست صمیمی هنرمندان حاضر تعدادی از آثار خود را به پاس حمایت های استاندار گیلان از اصحاب فرهنگ و هنر به دکتر نجفی تقدیم کردند./ استانداری گیلان

Share