عضو هیئت رئیسه شورا

باید در همه ی زمینه ها پیوست فرهنگی داشته باشیم

به گزارش اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرانک پیشگر در خصوص زمینه های زیست محیطی در بخش تفکیک زباله از مبدا گفت:تصمیماتی برای ایجاد غرفه هایی در برخی از محلات برای تحویل مواد بازیافتی اتخاذ گردیده است.

به گزارش اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرانک پیشگر در خصوص زمینه های زیست محیطی در بخش تفکیک زباله از مبدا به خبرنگار دیارمیرزا گفت:تصمیماتی برای ایجاد غرفه هایی در برخی از محلات برای تحویل مواد بازیافتی اتخاذ گردیده است.

pishgarوی در خصوص برنامه های آموزش تفکیک زباله از مبدا گفت:پیشنهاد ۵۵ میلیون تومانی سازمان پسماند شهرداری رشت به ۲۷۰ میلیون ارتقا پیدا کرده است تا بتوانیم با امید به خدا و آموزش صحیح و کاربردی, فرهنگ تفکیک زباله از مبدا را در شهرمان نهادینه کنیم.

عضو شورای شهر رشت درخصوص برنامه های در دست اجرای بخش پژوهشی شورا گفت:در گیلان شاهد افراد ایده پرداز و مستعد فراوانی هستیم اما به دلیل نبود فرایند منظم و مشخص جهت عرضه ایده ها و طرح ها ,بخش زیادی از این ایده ها علی رغم مفید بودنشان عملیاتی نمی شدند.به همین دلیل شورای اسلامی شهر رشت تصمیم به راه اندازی و عملیاتی کردن ” بانک اطلاعاتی ایده پردازان”گرفته است.

این عضو هیئت رئیسه شورا همچنین از راه اندازی بانک اطلاعاتی زنان نخبه گیلانی خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با شناخت بیشتر زنان پرتلاش و نخبه گیلانی از حضور آنان در پیشبرد اهداف و تعالی شهر استفاده مطلوب را نماییم.

پیشگر با اشاره به نام گذاری سال ۹۳ به عنوان ” اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ” گفت:دستگاه های اجرایی کشور بایستی برای تحقق این شعار تمام سعی و تلاش خود را انجام دهند تا جامعه به سمت و سوی پیشرفت سوق داده شود.

وی در ادامه افزود:در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی باید سرمایه های داخلی را در خدمت تولید و صنعت و شکوفایی اقتصادی به کار ببریم و سرمایه های جامعه را برای مشارکت در پروزه های جامعه هدایت کنیم.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه در زمینه فرهنگی در طول این سالها اقدامات مناسبی صورت نگرفته است , افزود:بایستی محتوای فعالیت های فرهنگی با کار کارشناسانه و علمی , غنی تر و بهتر اموزش داده شوند.

به طور مثال  در حوزه ی شهری باید فرهنگ آپارتمان نشینی , فرهنگ تفکیک زباله از مبدا بصورت کامل و صحیح آموزش داده نشده است و لازم است در همه ی زمینه ها پیوست فرهنگی داشته باشیم.

Share