استاندار گيلان

باید از ساخت و سازهای بی رویه در روستاها جلوگیری شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارمیرزا استاندار گیلان با قدردانی از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در در محرومیت زدایی از روستاها وشهرهای کشورگفت :جهادگران بنیاد مسکن به عنوان انسانهایی پرتلاش و سخت کوش با کمترین ادعادرخدمت محروم ترین و پاکترین اقشار جامعه هستند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با قدردانی از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در در محرومیت زدایی از روستاها وشهرهای کشورگفت : جهادگران بنیاد مسکن به عنوان انسانهایی پرتلاش و سخت کوش با کمترین ادعادرخدمت محروم ترین و پاکترین اقشار جامعه هستند .

ajafi-12 به نقل از استانداری گیلان؛دکترنجفی در دیدار با مدیران بنیاد مسکن که به مناسبت سی و پنجمین سال تأسیس این بنیاد برگزار شد با اشاره به اقدامات خوب این نهاد انقلابی در محرومیت زدایی از روستاها وشهرهای کشور اظهار داشت :اقدامات بنیاد مسکن در توجه به دغدغه های مهم روستائیان و محرومین و مستضعفین جامعه شایسته قدردانی است .

وی اظهار داشت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درسال ۱۳۵۸ با ابتکار حضرت امام خمینی (عج) تأسیس شدو پس از ایشان نیز با تأکیدات و حمایت های مقام معظم رهبری قویتر از گذشته به خدمات رسانی خود ادامه میدهد .

وی برحضور فرهنگی در کنار توسعه و عمران و عملیاتی شدن فعالیت ها توسط بنیاد مسکن تأکید کرد و افزود : اگر خدمتگزارخوبی برای مردم باشیم در آن صورت به هرمیزان که صحبت کنیم سخنان ما تأثیر گذارخواهد بود .

دکتر نجفی ناکامی در برخی از کارهای فرهنگی را ناشی از عملکرد مجریان آنان دانست و افزود : مردم قبل از اینکه به سخنان ما گوش فرا دهند ناظربرعملکردماهستند از اینروبا پاکدستی ، سلامت و تلاش و کوشش عملکرد هارا به منصه ظهور و بروز رسانیم تا سخنان ما هم تأثیرگذار باشد .

وی زیربنای توسعه اقتصادی ، کار و تلاش ، همت و مدیریت جهادی را ناشی از فرهنگ صحیح متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی دانست و گفت : جهادگران بنیاد مسکن به عنوان انسانهایی پرتلاش و سخت کوش با کمترین ادعادرخدمت محروم ترین و پاکترین اقشار جامعه هستند .

استاندار گیلان با اشاره به بحران سیل و برف اخیر در استان تصریح کرد : بنیاد مسکن تاکنون عملکرد خوبی در مدیریت تدبیر در بحران ها داشته است .

دکتر نجفی با تأکید براجرای طرح هادی در روستها تصریح کرد : باید از ساخت و سازهای بی رویه با استفاده از این طرحها جلوگیری شود .

نماینده عالی دولت در گیلان افزود : زمین های کشاورزی استان محدود است و بخشی از اشتغال استان در بخش کشاورزی از دست رفته که باید از زمین های کشاورزی استفاده صحیح گردد .

نماینده عالی دولت در گیلان ضمن ابراز نگرانی از ساخت و ساز بی رویه در روستاهای استان اظهار داشت : درپویایی بخش اقتصادی ، ایجاد اشتغال و زیباسازی و گردشگری در روستاهای استان تعریف گردیده است لذا باید در جهت تحقق این مهم از ساخت و ساز بی رویه در روستاهای استان جلوگیری کنیم .

استاندار گیلان با بیان اینکه ۴۰ درصد از اشتغال باید از طریق بخش گردشگری تأمین گردد افزود : متأسفانه بخش زیست محیطی و زباله های استان از جمله عوامل کاهش گردشگر به استان بشمار می رود و وضعیت امروز شهرها و روستاها در این بخش زیبنده فرهنگ اصیل گیلانی نیست و باید با تمام توان در جهت حل این مشکل گام برداریم و ما نیازمند روستاهای پاک وزیبا هستیم .

در ادامه این نشست محمد اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با ارائه گزارشی از عملکرد این بنیاد گفت : بهسازی ۹۵۶۰واحد مسکونی روستایی ،بازسازی ۹۲۱واحد مسکونی آسیب دیده ،اجرای مسکن مهر در ۴۲شهر ،اجرای طرح هادی در ۹۳روستا ،سنددارکردن ۲۶۸۵واحد روستایی وحضور فعالانه در بحران برف ،از اقدامات سال گذشته این بنیاد بود .

Share