جدال مرگ و زندگی

بازنده با لیگ برتر خداحافظی می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسابقه دو تیم ذوب آهن اصفهان و داماش گیلان، نبردی بین مرگ و زندگی بوده و بازنده این دیدار با لیگ برتر خداحافظی می‌کند،بدون شک این دیدار بعد از بازی فولاد خوزستان و استقلال تهران مهمترین بازی هفته بیست و نهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسابقه دو تیم ذوب آهن اصفهان و داماش گیلان، نبردی بین مرگ و زندگی بوده و بازنده این دیدار با لیگ برتر خداحافظی می‌کند،بدون شک این دیدار بعد از بازی فولاد خوزستان و استقلال تهران مهمترین بازی هفته بیست و نهم است.

damashمسابقه دو تیم داماش گیلان و ذوب آهن اصفهان عصر امروز در اصفهان را باید فینال مسابقات لیگ برتر در انتهای جدول دانست.

چرا که مصاف دو تیم سیزدهم و پانزدهم جدول تنها در سرنوشت این دو تیم تاثیرگذار نیست، بلکه ثبت هر نتیجه‌ای در نهایت به صورت مستقیم در ماندن یا سقوط تیم‌های دوازدهم تا شانزدهم جدول لیگ برتر اثر گذار است.

بازنده این مسابقه بدون شک شانس ماندن مستقیم در لیگ برتر را از دست می‌دهد و اگر شانس بیاورد برای بازی پلی آف خود را آماده کند.

نتیجه مساوی البته به سود داماش است و سایر همسایه‌های جدول و در این بین متضرر اصلی سبز پوشان اصفهانی هستند.

داماش با پنج برد، ۱۱ مساوی و ۱۲ باخت، ۲۵ امتیاز کسب کرده و تاکنون ۲۸ گل به ثمر رسانده و ۳۷ گل دریافت کرده است با تفاضل منهای ۹ گل دارای بهترین آوراژ گل در بین تیم‌های انتهای جدول است.

این یعنی اگر در پایان مسابقات امتیاز تیم‌های قعر نشین با هم مساوی شود، برنده داستان داماش گیلان است.

اگر به آمار بازی‌های دو تیم در اصفهان دقت کنیم از شش مسابقه‌ای که داماش در فولاد شهر به میدان رفته هرگر نتوانسته برنده از زمین خارج شود و این یک برگ برنده روحی برای میزبان است.

البته شاید اگر نگاهی به مصاف دو تیم در مسابقه رفت بیندازیم وضعیت متفاوت است زیرا این رشتی‌ها بودند که در هوای بارانی ورزشگاه عضدی با نتیجه جالب پنج بر یک توانستند میهمان را شکست دهند.

نکته جالب از بازی رفت این است که ابتدا ذوب آهن با گل دقیقه ۲۴ مرتضی تبریزی از داماش پیش افتاد اما در ادامه رشتی‌ها با گل‌های مسعود حسن‌زاده (۲گل)، هادی محمدی، مصطفی حاجتی و امین متوسل‌زاده توانستند بهترین برد فصل خود را جشن بگیرند.

جنگ گیلان و اصفهان در لیگ برتر در شرایطی اتفاق می‌افتد که داماش در این مسابقه دو بازیکن سه کارته و محروم به نام‌های رسول سروش‌نیا و روح‌الله سیف‌الهی دارد و ذوب آهن بدون محروم در این مسابقه شرکت می‌کند.

از سوی دیگر تیم ذوب آهن با چهار برد، ۱۱ مساوی و ۱۳ باخت تاکنون ۲۳ امتیاز کسب کرده و در این بین ۲۱ گل وارد دروازه حریفان کرده است و ۳۵ گل هم دریافت کرده تا تفاضل گل منهای ۱۴ را از خود به جای گذاشته باشد.

بهترین گلزن امسال لیگ برای داماش امین متوسل‌زاده است با هفت گل زده و پس از او روح‌الله سیف‌الهی با پنج گل زده در رده دوم قرار دارد که البته سیف‌الهی برابر ذوب آهن سه کارته و غایب بوده، برای ذوبی‌ها هم مهدی رجب‌زاده با هفت گل زده بهترین گلزن این تیم است.

ذوب آهن در پنج بازی گذشته خود متحمل سه شکست و دو مساوی شده است و البته اوضاع داماش هم تعریفی ندارد، آنها در پنج بازی قبلی لیگ سه بازی را مساوی کرده‌اند و دو بازی را هم واگذار کرده‌اند.

رشتی ها یک رکورد منفی دیگر هم دارند و آن این است که داماش پس از برد هفته نخست دور برگشت در کرج برابر سایپا، تاکنون هرگز نتوانستند برابر هیچ تیمی به برتری برسد و برای پک کردن این رکورد فاجعه آمیز تنها دو بازی فرصت دارد.

در هفته آخر ذوب آهن باید در تهران برابر راه آهنی قرار بگیرد که سرمربیگری آن بر عهده مربی سابق ذوب آهن یعنی منصور ابراهیم زاده است و داماش هم باید در رشت برابر مس کرمان سقوط کرده به میدان برود./تسنیم

Share