در دور نخست سفرهای نوروزی

بازدید ۱۰۴هزار گردشگر از محدوده تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مسرور رئیس هیأت مدیره ومدیرعامل این سازمان از بازدید بیش از ۱۰۴ هزار گردشگر در دور نخست سفرهای نوروزی تنها از محدوده تجارت و گردشگری منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  رضا مسرور رئیس هیأت مدیره ومدیرعامل این سازمان از بازدید بیش از ۱۰۴ هزار گردشگر در دور نخست سفرهای نوروزی تنها از محدوده تجارت و گردشگری منطقه خبر داد.

anzali-azadوی با بیان اینکه ۱۰۴ هزار گردشگر از تاریخ ۲۸ اسفند الی ۴ فروردین ماه وارد منطقه شده اند افزود: آمار ارائه شده محدود به گردشگرانی است که طی این مدت از امکانات و تسهیلات ارائه شده از سوی این سازمان در طرح ساحلی و مجتمع های تجاری-اداری فاز تجارت منطقه آزاد انزلی استفاده نموده اند.

مسرور تصریح کرد: برای ارائه تسهیلات گسترده، سریع و مناسب در تعطیلات نوروز حدود ۱۰۰ نفر از مدیران و پرسنل بخش های خدمات شهری، حراست فیزیکی، خدماتی، اطلاع رسانی، گردشگری،اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و پاسخگویی به شکایات در حال خدمات رسانی به گردشگران نوروزی با محوریت ستاد خدمات سفر منطقه آزاد انزلی می باشند.

وی از اجرای مصوبه کالای همراه مسافر در محدوده فاز تجارت منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: با عملیاتی شدن مصوبه کالای همراه مسافر، علاوه بر فعال شدن مجتمع های محدوده منطقه و امکان اشتغالزایی مستقیم برای حدود ۴۰۰۰ نفر، بر جاذبه ها و تسهیلات منطقه برای جذب گردشگر افزوده شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به توسعه خدمات و تسهیلات ارائه شده به گردشگران در سال ۹۳، مهمترین برنامه های فرهنگی سازمان متبوع خود را در ایام نوروز، ساخت نوروزخانه، خانه فرهنگ و تندیس مشاهیر گیلان اعلام و افزود: در نوروز خانه آئین های بومی- سنتی مردم نقاط مختلف استان به منظور آشنایی گردشگران اجراء می شود و فرهنگ خانه منطقه به مرکز فعالیتهای فرهنگی_هنری منطقه آزاد انزلی بدل خواهد شد.

مسرور اضافه کرد: در تعطیلات نوروز ۹۳ این سازمان باهمکاری اساتید تجسمی کشور، زیر نظر استاد بهرام زرگرمرندی، هفت تندیس از مشاهیر گیلان را در مجموعه باغ مجسمه های منطقه آزاد انزلی در فضایی به مساحت ۳۰۰ مترمربع در محدوده گردشگری منطقه در حضور عموم ساخته و تکمیل می کند.

مسرور در پایان تأکید کرد: در سال جدید با اجرای پروژه مسیر انحرافی تقاطع غیر همسطح بلوار شهید فاتحی گره ترافیکی ورودی به منطقه رفع گردیده و پیش بینی می شود با توجه به تنوع امکانات رفاهی، گردشگری، برنامه های فرهنگی، مجتمع های تجاری و طرح ساحلی، شاهد افزایش حضور گردشگران نسبت به سالهای گذشته در منطقه باشیم.

Share