بازدید استاندار گیلان ازکارخانجات ریسندگی و بافندگی فومنات و ریسندگی خاور+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان صبح امروز ازکارخانجات ریسندگی و بافندگی فومنات و ریسندگی خاور بازدید کرد. دکتر نجفی در این بازدید که مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند و معاون هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مدیران استان حضور داشتند، به منظور حل مشکلات نقدینگی این کارخانجات برای افزایش تولید و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان صبح امروز ازکارخانجات ریسندگی و بافندگی فومنات و ریسندگی خاور بازدید کرد.

jpg1063 دکتر نجفی در این بازدید که مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند و معاون هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مدیران استان حضور داشتند، به منظور حل مشکلات نقدینگی این کارخانجات برای افزایش تولید و جذب نیروی کار بیشتر، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش را از بانک عامل خواستار شد.

استاندار گیلان در حاشیه ی این بازدید در جمع مدیران و کارکنان این کارخانه ها گفت: به دلیل ظرفیت اشتغال بالا ،ارزآوری، تولید ثروت ملی، نیاز به سرمایه‌گذاری کمتر نسبت به سایر صنایع و ارزش افزوده بالا ، دسترسی آسان به مواد اولیه مورد نیاز ، بومی بودن این صنعت و شرایط آب و هوایی مناسب در گیلان من و همکارانم وظیفه خود میدانیم که از توسعه و تقویت صنعت نساجی حمایت کنیم.

دکتر نجفی ایجاد شهرک نساجی در گیلان با استفاده از این توانمندی ها را در همین راستا عنوان کرد و افزود: اگر می خواهیم قدمی برای استان برداریم باید از تجارب صنعتگران صنایع با قدمت در استان حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه کهن ،برندهای خوشنام ،گیلان باید حرف اول را در نساجی منطقه وکشور بزند وایجاد شهرک نساجی در استان در همین راستا است.

استاندار گیلان با اظهار تاسف از مشکلات کارآفرینی در صنایع نساجی استان در سال های متمادی گفت: بخشی از این مشکلات به دلیل سوء مدیریت ها و همچنین نداشتن سرمایه در گردش مناسب بود که در جهت رفع این نواقص آمادگی کامل در استان وجود دارد.

گفتنی است کارخانه ریسندگی خاور با اشتغال به کار ۲۲۰نفر وتولیدروزانه ۷تن انواع نخ در روز ؛ برای افزایش تولید به مقدار ۱۲تن وایجاداشتغال برای ۱۰۰نفر دیگر به ۶۰میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش وخرید ماشین الات جدید نیازمند است.

کارخانه ریسندگی و بافندگی فومنات هم با اشتغال به کار ۱۵۰ نفروتولیدروزانه ۹هزار متر انواع پارچه درروز ؛ برای افزایش تولید به میزان ۱۵هزار متر مربع واشتغال ۳۰نفر دیگر به ۳۰میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش نیازمند است.

jpg1064 jpg1065 jpg1066 jpg1067 jpg1068 jpg1069

 

Share