بازرسی کل گیلان خبر داد

بازداشت رشوه‌گیرندگان اداره ثبت اسناد و املاک شرق گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بازرسی کل گیلان از دستگیری و جلوگیری از اخذ رشوه در یکی از اداره‌های ثبت اسناد و املاک شرق این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا   در راستای انجام وظایف ذاتی و قانونی این بازرسی به عنوان اصلی‌ترین نهاد نظارتی و براساس گزارش‌های ارسالی توسط یکی از متقاضیان دریافت سند مالکیت در یکی از اداره‌های ثبت اسناد و املاک شرق گیلان مبنی بر تقاضای رشوه از سوی دو نفر از کارکنان دستگاه مذکور، موضوع با دستور بازرس کل استان به صورت ویژه مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.reshve_983

بازرسی کل گیلان پس از اخذ گزارش و بررسی‌های اولیه از سوی بازرسان و هماهنگی‌های لازم با حفاظت اطلاعات دادگستری استان گیلان و جمع‌آوری دلایل و مستندات لازم در محل مبادله رشوه ، ضابطان قضایی موفق به شناسایی و دستگیری گیرندگان رشوه شدند.

افراد رشوه گیرنده شامل نقشه‌بردار و نماینده ثبت شهرستان مبلغ درخواستی خود را در هنگام دریافت آن در محل مبادله افزایش داده و صراحتاً ابراز داشتند که بدون پرداخت این مبلغ هیچ اقدامی برای اخذ سند مالکیت که حق قانونی و مسلم متقاضی بود صورت نمی‌دهد.

حدود ۳۰ فقره پرونده و اسناد دیگر نیز از داخل خودروی این کارمندان کشف و ضبط شده که ظن تقاضای دریافت رشوه در زمینه این پرونده‌ها نیز وجود داشته و موضوع از سوی مراجع قضایی در حال پیگیری است.

این اقدام بازرسی موجب امیدواری و جلب اعتماد در متقاضی مذکور و دیگر شهروندان عزیز گیلانی شده و مطمئناً چنین اقدام‌های سازنده و شایسته‌ای می‌تواند از بروز تخلفات و یا سوءجریان‌های احتمالی آینده از سوی همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی شود.

بازرسی با جدیت و قاطعیت مأموریت‌ها و وظایف خود را به نحو مطلوب تعقیب خواهد کرد و برای تحقق این مهم نیز به کمک و یاری تمام مردم استان برای انعکاس اخبار و یا سوء‌جریان‌های احتمالی در بدنه دستگاه‌های اجرایی نیازمند است./روابط عمومی اداره کل بازرسی گیلان

Share