بارش برف گردنه حیران در محور آستارا به اردبیل را مسدود کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا, بارش برف شدید که از ساعاتی قبل در مناطق غربی گیلان آغاز شده ، در دهمین روز از فصل بهار شهر آستارا را سفیدپوش و گردنه حیران مسدود کرد. در یک پدیده نادر بارش برف در مناطق جلگه ای و شهری آستارا در این موقع از سال که در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا, بارش برف شدید که از ساعاتی قبل در مناطق غربی گیلان آغاز شده ، در دهمین روز از فصل بهار شهر آستارا را سفیدپوش و گردنه حیران مسدود کرد.
در یک پدیده نادر بارش برف در مناطق جلگه ای و شهری آستارا در این موقع از سال که در دهها سال اخیر بی سابقه بوده ، همچنین موجب مسدود شدن تردد خودروها در گردنه حیران در محور آستارا به اردبیل شد.

barfدر پی بارش برف شدید در محور ارتباطی آستارا به اردبیل صدها خودرو در ابتدای گردنه حیران در سه راهی قلعه آستارا متوقف شده و صف طویلی از خودروها در این مسیر تشکیل شده است.

ماموران پلیس راه آستارا در ایست بازرسی سه راهی قلعه آستارا از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ به سمت گردنه حیران جلوگیری کرده و سرنشینان خودروها را برای بازگشت به سمت شهر آستارا راهنمایی می کنند.

فرماندار شهرستان آستارا در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تلاش ماموران پلیس راه ، هلال احمر و راهداری برای بازگشایی مسیر جاده ای گردنه حیران گفت: تا یک ساعت دیگر مسیر گردنه حیران برای تردد خودروها بازگشایی می شود.

سیروس شفقی افزود: هم اکنون صدها خودرو در گردنه حیران در مسیر آستارا به اردبیل به علت بارش شدید برف و لغزنده بودن سطح جاده از توقف بازمانده اند و تلاش برای ادامه مسیر خودروها با تلاش ماموران راهداری ادامه داد.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان آستارا از رانندگان و کلیه مسافران نوروزی خواست تا حدامکان از تردد در مسیر گردنه حیران به علت بارش برف و لغزنده بودن سطح جاده خودداری کرده و خودروهای خود را به زنجیر چرخ ، سوخت کافی مجهز کرده و لباس زمستانی و غذای کافی به همراه داشته باشند.

هم اکنون سطح معابر و مناطق جلگه ای شهر آستارا سفیدپوش شده و موجب سرگردانی و تعجب بسیاری از مسافران نوروزی شده است.

با ادامه بارش برف بسیاری از مسافران نوروزی که در محوطه باز و در کنار خیابانها ، پیاده روها و کمپینگ های شهر آستارا چادر زده بودند ، با جمع کردن چادر به اماکن اقامتی شهرستان پناه برده و یا این شهرستان را به مقاصد دیگری ترک کردند.

بارش برف و کاهش ۲۰ درجه ای دمای هوای آستارا نسبت به روز گذشته موجب شده است که اهالی آستارا دوباره بخاری ها را روشن کرده و از لباسهای ضخیم و زمستانی استفاده کنند.

رییس اداره هواشناسی شهرستان آستارا در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به تداوم بارندگی طی امروز و فردا در این شهرستان گفت: تا ظهر فردا بارش برف و باران در غرب استان گیلان شدت بیشتری می گیرد.

فردین فرتوت نیا با اشاره به آغاز بارش برف در مناطق جلگه ای و احتمال ادامه آن تا ظهر فردا دوشنبه افزود: از روز سه شنبه با افزایش نسبی دما بارشها در غرب استان گیلان متوقف می شود.

وی میزان کنونی دمای هوا در شهر آستارا را یک درجه سانتیگراد بالای صفر و میزان رطوبت را ۹۷ درصد اعلام کرد/ایرنا

Share