با کاهش شدید دما در نیمه شمالی

غافلگیری مسافران از بارش برف بهاری و سرمای شدید در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزابا کاهش شدید دما در نیمه شمالی و بارش برف در گیلان ، مسافران و گردشگران نوروزی که در این استان اسکان یافته بودند ، غافلگیر شدند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزابا کاهش شدید دما در نیمه شمالی و بارش برف در گیلان ، مسافران و گردشگران نوروزی که در این استان اسکان یافته بودند ، غافلگیر شدند .

khavariمهندس خاوری اظهار کرد: بارش باران و کاهش شدید دما که از روز گذشته این استان را فراگرفته است، روز گذشته با بارش برف و کولاک در بخشی از مناطق جلگه ای و گردنه ها همراه بود به طوری که در محورهای سیاهکل ، آبی نام ، اشکورات واسالم – خلخال ارتفاع برف ۲۵ الی ۳۰ سانتیمتر و در محورهای شوک –ملکوت ، ماسوله و بهارستان – آقچای به ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان گفت : خوشبختانه با پیش بینی هواشناسی مبنی بر تغییر شرایط جوی در این استان ، راهداران پرتلاش در آمادگی کامل و با حضور بموقع ، بلافاصله مناطقی از این محورها که با بارش برف همراه بود برف روبی و نمک پاشی شد.

خاوری اضافه کرد: ماموران راهداری در تعطیلات نورزی نیز به صورت شبانه روزی در محورهای برفگیر این استان مستقر بوده و خدمات لازم را به مسافران و مهمانان نوروزی که قصد تردد در محورهای کوهستانی این استان را دارند ارایه می کنند.

وی از رانندگانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی را دارند خواست خودروهای خود را به زنجیر چرخ و دیگر وسایل ایمنی و گرم کننده مجهز کنند.

وی افزود: هم اکنون در تمامی محورهای این استان تردد بدون هیچگونه مشکلی همچنان ادامه دارد.

بارش برف و باران و سرمای شدید که با ورود یک سامانه بارش زا از روز گذشته در این استان آغاز شده تا روز سه شنبه این هفته همچنان ادامه دارد.

وی گفت: با برف روبی و پاکسازی بموقع این گردنه ها از زمین گیر شدن خودروهای عبوری در آنها جلوگیری شده و ۸۶ دستگاه خودروی عبوری مسافرین گرفتار شده در این محورها هدایت و اسکان داده شدند.

هم اکنون تردد خودروها بدون هیچ مشکلی در این مسیرها برقرار است.

Share