استاندار گیلان در نشست با فرماندهان وکارکنان نیروی انتظامی

باتوجه به ظرفیت ها ایران می‌تواند الگوی موفق اقتصادی در جهان باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست با فرماندهان وکارکنان نیروی انتظامی گفت: فراهم کردن امنیت و آرامش در جامعه بستر مناسب برای تحقق سیاست های کلان نظام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست با فرماندهان وکارکنان نیروی انتظامی با بیان اینکه فراهم کردن امنیت و آرامش در جامعه بستر مناسب برای تحقق سیاست های کلان نظام است ، گفت : خوشبختانه این بستر با تلاش و کوشش و جانفشانی های نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج به خوبی در کشور مهیا است .najafi

دکتر نجفی در جمع کارکنان انتظامی استان با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در توسعه کشور اظهار داشت : اقتصاد مقاومتی یک الگوی متناسب با نیازها است و واقعیتی اقتصادی که ریشه در اعماق جامعه دارد .

وی درادامه سخنان خود با با اشاره به ابزارهایی مورد نیاز  برای تحقق اقتصاد مقاومتی افزود : بهره وری از جمله مؤلفه های مهمی بشمار می رود که می تواند نقش مؤثر و تأثیرگذاری را در توسعه بخش صنعت ، کشاورزی ، تجارت ، گردشگری و ایجاد اشتغال ایفاء نماید .

استاندار گیلان با بیان اینکه افزایش بهره وری جز با تکیه برعلوم دانش بنیاد و بهره گیری از پتانسیل های موجود در داخل کشور محقق نخواهد شد خاطر نشان کرد : اقتصاد مقاومتی اقتصاد سختی و ریاضتی   نیست بلکه اقتصادی است که در تأمین نیازهای اساسی جامعه گام های اساسی برمی دارد و ما را در مسیر خودکفایی قرارمی دهد و از وابستگی نجات خواهد داد .

دکتر نجفی تحرک و پویایی در بخش های مختلف اقتصاد و توانایی مقاومت در برابر عوامل تهدیدزا را از جمله مزایای اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود : مدیریت جهادی ، اقتصاد مردم محور ، حذف فساد ، اصلاح الگوی مصرف ، دانش محوری از جمله ویژگی اقتصاد مقاومتی بشمار می رود که باید باتمام توان خود در جهت تحقق این مهم تلاش کنیم .

استاندار گیلان با بیان اینکه کشورعزیزمان باتوجه به ظرفیت ها و توانمندی های که دارد می تواند از جمله الگوهای موفق اقتصادی در جهان باشد اظهار داشت : بهره گیری از شرکت های دانش بنیان با علوم و فنون بالا از جمله موارد مهمی بشمار می رود که می تواند نقش بسزایی را در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفاء نماید .

دکتر نجفی با بیان اینکه استان گیلان از ظرفیت و توانمندی بالایی در بخش های مختلف برخوردار است اظهار داشت : جایگاه استان گیلان از لحاظ شرایط اقتصادی رضایت بخش نبوده و باید تمام تلاش خود را بکار گیریم تا استان گیلان جزء ۱۰ استان برتر کشور برسانیم .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به  مزیت های استان خاطر نشان کرد : استان گیلان از توانمندی های بالای دربخش های صنعتی ، گردشگری ، تجارت ، کشاورزی برخوردار بوده و وجود دشت های حاصلخیز و محصولات کم نظیر مانند برنج ، چای ، بادام زمینی ، صنایع دستی و گردشگری ، داشتن سواحل زیبا و بزرگترین بندر تجاری شمال کشور ، وجود تنها منطقه آزاد شمال کشور ، واقع شدن در مسیر کریدور شمال و جنوب از جمله مزیت های استان بشمار می رود که می توانند نقش مؤثر و تأثیر گذاری را در توسعه و شکوفایی استان ایفاء نماید تاگیلان را به جایگاه واقعی که زیبنده آن است برسانیم .

وی با بیان اینکه فرهنگ پایه و اساس اقتصاد است ، ارتقاء فرهنگ را از جمله ضروریات دانست و افزود : باید فرهنگ اصیل گیلانی و سنتی را حفظ کنیم ، فرهنگی که برمصرف کمتر و برپایه تلاش و کوشش شکل گرفته است .

استاندار گیلان ابراز امیدواری کرد : انشاء ا… با همدلی و تلاش مضاعف همه دستگاهها اجرایی کشور با همراهی نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج با تقویت بیشتر امنیت و آرامش کنونی جامعه شاهد تحقق سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب باشیم و بتوانیم اهداف بلندی که دولت تدبیر و امید در کشور و استان گیلان دارد را به نحو شایسته محقق نماییم .

وی افزود : در سالی که بنابه فرمایش مقام معظم رهبری به نام سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین گردیده باید با تمام توان خود در جهت تحقق این مهم تلاش نمائیم .

وی از حضور بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر گردشگر در طی نوروز ۹۳ در گیلان خبرداد و افزود : الحمدا… با مدیریتی که در بخش نیروی انتظامی استان صورت پذیرفت موجبات رضایتمندی مردم و مسئولین کشوری گردید .

در ادامه این جلسه سردار قائد رحمتی فرمانده نیروی انتظامی استان با بیان اینکه پلیس حضوردر خط مقدم امنیتی و انتظامی در سطح کشور را برعهده دارد و باید از بینش لازم در ابعاد مختلف بویژه در حوزه سیاسی برخوردار باشد افزود : بدین منظور در طول سال جلسات و دوره هایی تحت عنوان دوره بصیرت و جلسات هدایت سیاسی در حوزه های بین المللی منطقه ای و ملی در حوزه مأموریت های نیروی انتظامی برگزار می کند .

وی درادامه سخنان خود افزود : جلسات هدایت سیاسی به منظور ارتقاء سطح آگاهی همکاران نیروی انتظامی در زمینه مسائل مختلفی که پلیس باید به آن اشراف داشته باشد تا بتواند مأموریت های خود را به نحو احسن به انجام رساند برگزار می شود ./پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان

Share