برگزاري جلسه هماهنگي مانور دو سالانه

ایمنی در کلیه فعالیتهای فرودگاه رشت در درجه اول اهمیت قراردارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه هماهنگی مانور دو سالانه روز شنبه مورخ۲۳ فروردین با حضور نمایندگان دعوت شده از ارگانهای امنیتی، امدادی، دفتر استانداردهای فرودگاهی، اداره کل آتش نشانی و نجات فرودگاهی و اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه هماهنگی مانور دو سالانه روز شنبه مورخ۲۳ فروردین با حضور نمایندگان دعوت شده از ارگانهای امنیتی، امدادی، دفتر استانداردهای فرودگاهی، اداره کل آتش نشانی و نجات فرودگاهی و اداره کل مدیریت بحران استان، در سالن کنفرانس اداره کل فرودگاه گیلان با شعار اینکه ایمنی در کلیه فعالیتهای هوانوردی همواره در درجه اول اهمیت قراردارد تشکیل گردید.

IMG_2970به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان، مدیر ایمنی فرودگاه سردار جنگل که دبیری این جلسه را نیز بر عهده داشت در این باره گفت: این جلسه به منظور برگزاری مانور طرح اضطراری دو سالانه که قرار است در دهه سوم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شود تشکیل شده است.

مهندس سید بابک میرحسینی افزود: مانور دور میزی( شش ماهه)، سالانه و دوسالانه جهت آمادگی و مشخص شدن نقاط ضعف و قوت کارکنان ارگانهای امنیتی و امدادی مرتبط در مواقع اضطراری اعم از سوانح هوایی، حمل کالاهای غیر مجاز و … صورت می پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: طبق سناریویی که طراحی شده است مدیریت بحران استانداری گیلان،دفتر استانداردهای فرودگاهی، شرکت هواپیمایی ،مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی گیلان،هلال احمر استان گیلان،سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت،یگان پلیس هواپیمایی فرودگاه سردار جنگل رشت،یگان سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه سردار جنگل رشت،راهنمایی و رانندگی استان گیلان،سوختگیری هواپیمایی فرودگاه سردار جنگل رشت وپزشکی قانونی، با محوریت اداره کل فرودگاه استان گیلان در این مانور مشارکت دارند.

مهندس میر حسینی اضافه کرد:ایمنی در کلیه فعالیتهای هوانوردی همواره در درجه اول اهمیت قراردارد و با توجه به اهمیت موضوع ایمنی، فرودگاهها همواره درجهت تامین ایمنی و امنیت هواپیما، مسافرین و بار، هزینه های فراوانی را متحمل می گردند.

وی اذعان داشت: امروزه در فرودگاهها با بکارگیری سیستمهای مدرن ناوبری و امنیتی سعی می شود ایمنی و امنیت در سطح بالایی تامین گردد. اما از آنجایی که به تجربه ثابت گردیده فرودگاه همواره بستر حادثه و بحران می باشد ایجاب می نماید، ضمن رعایت استانداردها جهت کاهش حوادث احتمالی، تدابیر و پیش بینی های لازم برای شرایط خاص اندیشیده شود تا بتوان در حداقل زمان ممکن با یک مدیریت واحد و هماهنگی کامل بهترین اقدامات را صورت داد چرا که تعدد ارگانها و تنوع وظایف آنها، همه می توانند بعنوان یک خطر بالقوه محسوب گردند.

مدیر ایمنی فرودگاه سردار جنگل،یکی از روشهای چگونگی مدیریت بحران و جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی را تمرین مانورهای دور میزی ، محدود و یا کامل دانست و گفت: از این طریق وظایف ارگانهای مختلف تمرین و ارزیابی می شودو نواقص و مشکلات موجود نیز برطرف می گردد.لذا انجام مانور طرح اضطراری فرودگاه رشت در این راستا امری ضروری می باشد.

 

Share